اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خاکعلی

تولیدکنندگان از عرضه کالاهای نامرغوب بپرهیزند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر خاکعلی گفت: تولیدکنندگان باید از عرضه اجناس و کالاهای نامرغوب و بی‌کیفیت به مصرف کنندگان پرهیز کنند.

تولیدکنندگان از عرضه کالاهای نامرغوب بپرهیزند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام علی اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خاکعلی در مسجد چهارده معصوم (ع) این شهر با اشاره به روز چهارشنبه 9 اسفند روز حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری مطلوب است که تولید ملی از قبیل کالاها و اجناس ایرانی در دستور کار تولید کنندگان قرار گیرد و تولیدکنندگان از تولید اجناس و کالاهای نامرغوب و آسیب زننده به مصرف‌کننده دوری کنند.

وی افزود: تولید ملی از جدی‌ترین مباحث روز است که هم تولیدکنندگان و هم مصرف‌کنندگان باید به آن توجه کنند و نیازهای خود را از کالاهای ایرانی تأمین کنند.

این مسئول با اشاره به هشتم اسفند روز امور تربیتی خاطرنشان کرد: زیربنای تمام آموزه‌های دینی تربیت انسان مؤمن، دین‌دار با سطح بالایی از کمالات است.

امام جمعه شهر خاکعلی اضافه کرد: آموزش و پرورش در تربیت اسلامی دانش‌آموزان نقش بسزایی دارد و می‌تواند دانش‌آموزان را به اهداف عالیه اسلامی و انسانی برساند.

اکبری با اشاره به پنجم اسفند روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی تصریح کرد: خواجه نصیر طوسی فقیهی عالی‌مقام، عالمی گران مایه و دانشمندی ذی‌فنون در تمام عرصه‌ها، یادگار درخشانی از خود بر جای گذاشته‌اند.

وی اذعان داشت: خواجه نصیرالدین طوسی بنیانگذار حوزه علمیه نجف و مبتکر رصدخانه مراغه است.

خطیب جمعه شهر خاکعلی با اشاره به وفات حضرت معصومه (س) بیان داشت: حضرت معصومه (س) بانوی کرامت و بزرگواری است که تمام وجودش ذوب در ولایت الله بود.

اکبری تصریح کرد: حضرت معصومه (س) در مسیر مدینه به خراسان برای زیارت امام رضا (ع) در ساوه به کسالت و بیماری مبتلا شد که شیعیان این بانوی بزرگوار را به شهر مقدس قم منتقل و در منزل موی بن خزرج سکنی گزیدند و شیعیان در این مکان با ایشان در ارتباط بودند.

عبادت سبب پالایش نفس و تطهیر روح می‌شود

امام جمعه شهر خاکعلی در بخش دیگری از خطبه‌ها عبادت را سبب پالایش نفس و تطهیر روح از آلودگی‌ها و گناهان ذکر کرد و گفت: هر عمل نیکی که در زمینه صفای باطن مؤثر باشد مطلوب و پسندیده است.

اکبری با اشاره به شرح خطبه متقین در نهج‌البلاغه تصریح کرد: امام علی (ع) خشوع در عبادت را از صفات متقین ذکر کرده است و معنایش این است که انسان با تمام توجهش معطوف به خدای متعال باشد.

اکبری با اشاره به جایگاه خشوع در نماز در آیات قرآن کریم و روایات اسلامی بیان داشت: از ویژگی‌های مؤمن رستگار خشوع در نماز است.

وی خاطرنشان کرد: داشتن تقوای الهی، روحانیت و نورانیت قلب، وسعت رزق مادی و معنوی، فرج و گشایش در امور از دستاوردهای تقوای الهی است.

امام جمعه شهر خاکعلی اظهار داشت: امام علی (ع) در خصوص تقوا فرموده است: «بنای تقوا با وزش بادهای شدید تکان نمی‌خورد» که بیانگر اهمیت و ارزش تقوا و پرهیزکاری است چراکه بنای تقوای قوی، خلل‌ناپذیر و محکم است.

اکبری از تشکیل ستاد خیرین در شهر خاکعلی خبر داد و گفت: مستمندان و نیازمندان تعدادشان در این شهر کم نیست که باید ساماندهی شوند و تشکیل ستاد خیرین یکی از این راه‌هاست.

انتهای پیام/77006/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول