اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

طرح‎ها و تولیدات برتر مد و لباس حمایت مالی می‎شوند

خبرگزاری فارس: معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به منظور ترویج فرهنگ اسلامی – ایرانی در پوشش، طرح‌ها و تولیدات برتر مد و لباس حمایت مالی می‎شوند.

طرح‎ها و تولیدات برتر مد و لباس حمایت مالی می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حمید شاه‎آبادی ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مد و لباس گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هر طرح برتر کمک هزینه بلاعوض به مبلغ 10 میلیون ریال پرداخت می‎کند.

وی افزود: این وزارتخانه برای تولید هر طرح برتر نیز مبلغ 50 میلیون ریال وام می‎پردازد.

طرح‎های برتر برای تولید انبوه باید توسط بنیاد ملی مد و لباس تایید شوند

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: طرح‎های برتر باید توسط کمیسیون‎های ماده چهار و فنی بنیاد ملی مد و لباس کشور تایید شوند.

شاه‎آبادی تصریح کرد: کمیسیون ماده چهار نسبت به نمادهای اسلامی و کمیسیون فنی در خصوص شاخص‎های یک پوشاک که منطبق با موازین اسلامی – ایرانی باشد، نظر می‎دهند.

به گفته وی، تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از تمامی فعالان چرخه تولید اعم از طراحان، تولیدکنندگان، تبلیغات و مصرف‎کنندگان است.

پوشش خاص ایرانی نداریم

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: لباس بیانگر اعتقادات و باورهای افراد بوده و بخشی از منویات آنها توسط لباس مشخص می‎شود.

شاه‎آبادی با بیان اینکه مد و لباس ایرانی باید در جامعه منشأ اثر باشند، ادامه داد: متاسفانه از پایان عصر قاجار لباس با هجمه بیگانگان مواجه شد به گونه‎ای که اکنون پوشش خاص ایرانی نداریم.

وی تصریح کرد: با وجود این هجمه‎ها برخی از نمادها حفظ شده و باید برای کاربردی شدن آنها تلاش‎های زیادی صورت گیرد.

پوشش اسلامی مانند زبان فارسی و دین اسلام محافظت نشد

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: جامعه‌شناسان برای ارزیابی هویت اقوام سه موضوع زبان، دین و لباس را مورد ارزیابی قرار می‎دهند.

شاه‎آبادی افزود: در طول تاریخ از زبان فارسی و دین اسلام در برابر هجمه‎های دشمنان حفاظت شده، اما اقدام جدی برای حمایت از پوشش اسلامی صورت نگرفته است.

لازم به ذکر است که نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس گلستان بیست و هشتم بهمن ماه 1391 با حضور عفت شریعتی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان، مسئولان، طراحان، تولیدکنندگان، اصحاب رسانه و جمعی از مردم در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز به کار کرد.

این رویداد مهم هنری از سه بخش نمایشگاه، فروش تولیدات استانی و کارگاه‌های آموزشی تشکیل شد که با وجود پایان جشنواره، نمایشگاه آثار هنری تا پنجم اسفندماه جاری به کار خود ادامه می‎دهد.

همچنین استانداری گلستان، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد ملی مد و لباس و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزارکننده نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس هستند.

اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری، اداره‌کل امور اجتماعی استانداری و دانشگاه جامع علمی و کاربردی در برگزاری جشنواره و نمایشگاه مذکور همکاری دارند.

اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، دانشکده فنی‌وحرفه‌ای مائده گرگان و فرماندهی انتظامی گلستان دیگر دستگاه‎های همکار در برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس هستند.

شهرداری و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری گرگان، اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک، دبیرخانه عفاف و حجاب استان، اداره‌کل آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره‌کل فنی‌وحرفه‎ای و مراکز حوزه‌های علمیه گلستان با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری دارند.

انتهای پیام/2307/و40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول