اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

سهم تولید ثروت از منابع سرمایه انسانی در ایران فقط 20 درصد است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در کشورهای پیشرفته ۸۰ درصد سهم تولید ثروت از منابع سرمایه‌‌ای انسانی حاصل می‌شود که متاسفانه با وجود ظرفیت‌های خوب در این زمینه این رقم در ایران حدود ۲۰ درصد است.

سهم تولید ثروت از منابع سرمایه انسانی در ایران فقط 20 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در همایش جهانی‌سازی برند، با بیان اینکه تنها بخشی از مشکلات اقتصادی کشور به دلیل تحریم‌هاست، تاکید کرد: حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو تدوین استراتژی و دستیابی به راهکاری است که همه به آن اتفاق‌نظر داشته باشند.

وی افزود: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تلاش است تا توجه مسئولان را برای سیاستگذاری کلی نظام بر اساس تدوین استراتژی توسعه صنعتی و معدنی کشور جلب کند.

رحمانی با بیان اینکه ایران در زمینه برخورداری از منابع طبیعی و سرمایه‌های انسانی جزو پنج تا 10 کشور برتر جهان است، گفت: چنین موقعیتی در جهان کم‌نظیر است و باید به نحو شایسته‌تری از این امکانات و ظرفیت‌ها بهره برد.

وی گفت: در کشورهای پیشرفته 80 درصد سهم تولید ثروت از منابع سرمایه‌‌ای انسانی حاصل می‌شود که متاسفانه با وجود ظرفیت‌های خوب در این زمینه این رقم در ایران حدود 20 درصد است.

رحمانی یادآوری کرد: به دلیل تدوین نشدن استراتژی درست در زمینه توسعه صنعتی و معدنی کشور، نمی‌توانیم از منبع نیروهای انسانی و منابع طبیعی که ارکان اصلی توسعه کشور است به درستی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان، نقدینگی و مسائل بانکی را مشکل اصلی تولیدکنندگان کشور می‌دانند، تاکید کرد: هرچند این موضوع تا حدودی درست بوده و در کشوری که بیش از 60 درصد منابع تامین مالی آن وابسته به بانک یا بانک محور است این مشکلات وجود خواهد داشت اما مشکل اساسی این حوزه نبود استراتژی واحد برای مدیریت تولیدکنندگان کشور برای بهبود روند توسعه صنعتی و معدنی کشور است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: نبود این استراتژی پایه اصلی مشکلات بخش صنعت و اقتصاد کشور را تشکیل داده و نوسانات ارزی، تحریم‌ها، قاچاق کالا و مسایل گمرکی تنها بخش کوچکی از مشکلات را تشکیل می‌دهند که به مرور زمان حل خواهند شد.

ارائه خدماتی که زائیده واردات باشد نمی‌تواند پاسخگوی حل مشکلات باشد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با تاکید بر اینکه چیزی که اقتصاد کشور را به نقطه کنونی رسانده نبود این استراتژی است، گفت: در صورت وجود این راهبرد می‌توانستیم بسیار متفاوت تر از این در دنیا مطرح شویم.

وی ادامه داد: زمانیکه 40 درصد اقتصاد کشور به حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط است، می‌توان به اهمیت و لزوم تدوین این استراتژی که همه به آن پایبند باشند آشکار می‌شود.

رحمانی اضافه کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق به گونه‌ای عمل شود که خدمات نیز در سایه تولید داخلی شکل گیرد چرا که ارائه خدماتی که زائیده واردات باشد نمی‌تواند پاسخگوی مناسبی برای حل مشکلاتی نظیر بیکاری باشد.

انتهای پیام/60002/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول