اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گناباد:

روزانه 7500 تن شیر سفید در گناباد تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار گناباد گفت: روزانه 7هزار و 500 تن شیر سفید در گناباد تولید می‌شود که ظرف هفت ماه آینده به 15 هزار تن می‌رسد.

روزانه 7500 تن شیر سفید در گناباد تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمد صفایی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی اصناف و بازاریان گناباد با نمایندگان شورای اصناف کشور در استان که در محل سالن کنفرانس شهرداری گناباد برگزار شد اظهار کرد: شهرستان گناباد دارای سابقه تاریخی مذهبی و تمدن 7 هزار ساله است.

وی افزود: این شهرستان 700 سال سابقه نجوم دارد به طوری‌که مرکز نجوم ایران در گذشته‌های دور در شهرستان گناباد بوده است و مدرسه نجومیه شهرستان از آثار به جا مانده از آن دوران کهن است.

صفایی ادامه داد: عمیق‌ترین قنات جهان به نام قنات قصبه در شهرستان گناباد وجود دارد که در حال پیگیری برای ثبت جهانی این پدیده تاریخی هستیم.

وی با اشاره به تولیدات بخش کشاورزی گناباد گفت: روزانه 7 هزار و 500 تن شیر سفید در گناباد تولید می‌شود که ظرف هفت ماه آینده به 15 هزار تن می‌رسد.همچنین در این شهرستان روزانه 10 تن تخم مرغ تولید می‌شود که ظرف یک سال آینده به 30 تن می‌رسد.

فرماندار گناباد در ارتباط با بخش علمی و آموزشی گناباد اظهار کرد: از لحاظ علمی چهار حوزه علمیه و 12 مرکز آموزش عالی در شهرستان گناباد وجود دارد و بیش از 25 درصد جمعیت مرکز شهرستان را دانشجویان تشکیل می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان گناباد نخستین شهرستان در استان خراسان‌رضوی است که در آن جشن بیسوادی در شهر و روستا برگزار شد.

صفایی با بیان اینکه در حوزه بازار چالش‌هایی وجود دارد، گفت: بازار در ایران همیشه محور حرکت‌های اجتماعی با ماهیت دینی و مذهبی بوده همان‌طور که در جنبش تنباکو، محور بازار است و بازاریان نقش کلیدی را ایفا می‌کنند.

فرماندار گناباد با بیان اینکه نقش بازار یک نقش بی‌بدیل است یادآور شد: ساماندهی بازار در دوران صفویه بوده به طوری‌که در این دوران اصناف مختلف بسیار تخصصی بودند و امروز باید جلوتر می‌بودیم ولی در حال حاضر این ساماندهی به هم ریخته و گسیختگی دیده می‌شود.

انتهای پیام/70002/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول