اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان اعلام کرد

لایحه حمایت از تولید سرگردان در مجلس

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: لایحه حمایت از تولید پس از گذشت 11 ماه از سال، هنوز در کمیسیون‎های مجلس سرگردان است و کمیسیون‎ها در این ‎باره تخصصی عمل نکرده و از مشاوره تشکل‎های بخش خصوصی فراگیر بی‎بهره هستند.

لایحه حمایت از تولید سرگردان در مجلس

رمضان بهرامی صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: برخی پیشنهادهای لایحه حمایت از تولید قلع و قمع شده که خواستار تصویب کامل لایحه حمایت از تولید هستیم.

وی تصریح کرد: صیانت از تولید و اشتغال نیاز به سیاستگذاری پولی و مالی دارد که این امر در اختیار برنامه‎ریزان توسعه کشور است.

برای جلوگیری از بخشنامه‎های متعدد باید راه‎حلی اتخاذ شود

به گفته رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان واگذاری تامین منابع به بانک‎های تجاری موجب نقض غرض و انواع مشکلات برای بخش صنعت می‎شود.

بهرامی با ارائه پیشنهادی خواستار اجرای منابع توسعه‎‎ای توسط بانک‎های اختصاصی شد و گفت: منابع توسعه به جای نگاه صرفاً تجاری در راستای سیاستگذاری توسعه کشور باید مبتنی بر تداوم تولید باشد چراکه در این صورت بانک‎های تخصصی می‎توانند از منابع صندوق توسعه ملی برای حمایت از تولید استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی ماهانه چهار بخشنامه صادر می‎کند متذکر شد: بنگاه‎های تولیدی در این راستا نتوانسته‎اند در 18 ماهه اخیر نسبت به تولید و صادرات برنامه‎ریزی داشته باشند که لازم است برای جلوگیری از بخشنامه‎های متعدد راه‎حلی اتخاذ شود.

عدالت مالیاتی رعایت نمی‎شود/ قوانین تامین اجتماعی متناسب با تولید نیست

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان با تاکید بر اینکه پرداخت مالیات وظیفه همه فعالان اقتصادی است خاطرنشان کرد: چرا عدالت مالیاتی رعایت نمی‎شود، درحالیکه در برخی بخش‎ها فرار مالیاتی وجود دارد و سهم بزرگی از مالیات تنها به بخش تولید و صنعت تحمیل شده است.

بهرامی خواستار بازنگری قوانین تامین اجتماعی در راستای حمایت از تولید شد و اظهار داشت: در شرایطی که قوانین سازمان تامین اجتماعی متناسب با تولید نیست و فشار مضاعفی به بخش تولید وارد می‎شود همچنان این قوانین دست‎وپاگیر وجود دارد که نیاز به بازنگری در آن احساس می‎شود.

انتهای پیام/2307/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول