اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافت:

مسئولان نباید ذائقه ملت را تلخ کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافت گفت: مسئولان نباید ذائقه ملت را تلخ کنند، عمل کردن به فرمایشات مقام معظم رهبری به نفع کشور است.

مسئولان نباید ذائقه ملت را تلخ کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: امام رضا(ع) شیعیان را به سکوت دعوت می‌کنند و از جدال و خصومت باز می‌دارند.

وی افزود: در کنار هر هدف بزرگ، خطر بزرگی وجود دارد و در کنار نعمت‌های بزرگ، خطراتی در اثر درست استفاده نکردن محقق می‌شود و در کنار هر قله بلند دره‌های عمیقی وجود دارد.

ابراهیمی تصریح کرد: زبان یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی است که خداوند عالم به انسان عطا فرموده است، اگر موارد استفاده از زبان در خوبی می‌تواند دنیا را تکان دهد در زمینه‌های بد هم می‌تواند مضر و خطرناک باشد.

وی بیان کرد: زبان نه تنها در دنیا بلکه در آخرت هم می‌تواند مفید و یا مضر باشد، گناهانی که از زبان بیرون می‌آیند، نوعاً گناه کبیره هستند، مانند تهمت، غیبت و دیگر گناهانی که نابخشودنی هستند.

ابراهیمی با بیان اینکه وظیفه بزرگ‌ترهاست که جوانان را راهنمایی و هدایت کنند، خاطرنشان کرد: هدایت کردن یک انسان اندازه آن چه به آن نور می‌تابد ارزش دارد، لذا بر ماست که جوانان را با راه درست آشنا کنیم.

وی ابراز کرد: دروغ و دروغ‌گویی مانند مرضی که تمام بدن را تخریب می‌کند، دروغ‌گویی روزی را کم، دل را سیاه و انسان را گوشه‌گیر می‌کند.

ابراهیمی عنوان کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند «زبان باید نگاه داشته شود و بهترین راه درمان برای تمام گناهانی که از زبان جاری می‌شوند، سکوت است».

وی با بیان اینکه سکوت برکات زیادی دارد، افزود: سکوت مانند میوه‌ای درخشان است، بالاترین دستوری که امام رضا (ع) به انسان‌ها داده است، سکوت کردن است.

ابراهیمی در ابتدای خطبه دوم خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند « خودخواهی، رأس تمام خطاهای انسان است و یکی از بزرگترین خطرها برای انسان خودخواهی است».

وی تصریح کرد: اختلافات منشأ خودخواهی است و حضرت امام خمینی(ره) خطاب به مدیران و مسئولان می‌فرمایند «برای هر مسئولیت و میزی که شما بر آن نشسته‌اید چندین خون شهید ریخته شده است»، مدیران ما باید خدا را شکر و به این شهدا ببالند که جان خودشان را برای حفاظت از کشور و مردم و ناموسشان دادند.

ابراهیمی بیان کرد: مسئولان نباید ذائقه ملت را تلخ کنند، عمل کردن به فرمایشات مقام معظم رهبری به نفع کشور است، آمریکا نمی‌تواند با ما مذاکره کند چرا که نه منطق دارد و نه حرف حق را می‌پذیرد، مذاکره با آمریکا یعنی تسلیم، مذاکره با آمریکا یعنی قبول کردن زور، اما ما تا آخر ایستاده‌ایم.

وی با اظهار خرسندی از تصمیمات قاطع قوه قضائیه در رابطه با مفاسد اقتصادی اذعان داشت: با اینکه قوه قضائیه قاطع با مفاد اقتصادی برخورد کرده است، اما باید به زیر شاخه‌های این کذاب‌ها هم رسیدگی و از ریشه آنها را مجازات کند.

ابراهیمی تصریح کرد: افتخار ما این است که پیرو رهبری هستیم که سمبل زهد و پاکدستی است و با هرگونه فساد مخالف و ما ایرانیان و مسلمانان در جهان از نظر رهبری بی نظیر و تک هستیم و باید بر خود ببالیم.

انتهای پیام/80024/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول