اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل:

خرید و فروش اسباب‌بازی خارجی در شان ملت ما نیست

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: خرید و فروش هرگونه اسباب‌بازی خارجی با نمادسازی‌های بیگانه در شان ملت ما نیست که عده‌ای به آن به دیده فرهنگ‌سازی می‌نگرند.

خرید و فروش اسباب‌بازی خارجی در شان ملت ما نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ناهید اللهوردی‌زاده ظهر امروز در نشست کمیته‌های کارگروه کودک و نوجوان در اردبیل اظهار داشت: ما امروز شاهد واردات بی‌رویه اسباب‌بازی‌ها و تنقلات بسیار نامطلوب برای کودکان و نوجوانانی هستیم که این حرکت می‌تواند بزرگترین آسیب در حوزه تربیتی کودک و نوجوان باشد.

وی یکی از دلایل این امر را ضعف در تولید محتوای داخلی و آثار منتشر شده در حوزه کودک و نوجوان توصیف کرد و یادآور شد: به نظر می‌رسد به رغم برخی کنترل‌ها و نظارت‌ها از سوی دستگا‌ه‌های متولی آثار تولیدی مختلف داخلی چندان از جذابیت و مرغوبیت برخوردار نیست و گاه قیمت‌های محصول تولید شده کیفی به حدی است که امکان خرید برای خانواده‌ها وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل ترویج کتاب‌ها و مجموعه داستان‌های خارجی هری پاتر را بسیار نامطلوب توصیف کرد و گفت: تولید چنین آثاری هیچ همخوانی با نیازهای فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی کودکان ایرانی ندارد.

اللهوردی‌زاده ضعف نظارت در این حوزه را مشهود توصیف کرد و بیان داشت: شاهد آن هستیم که بسیاری از اسباب‌بازی‌ها و وسایل بازی کودکان بدون نظارت کارشناسی وارد بازار می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد:‌ قطعاً چنین اقدام و حرکتی می‌تواند در تکوین و رشد و تعالی شخصیت کودکان بسیار آفت آفرین باشد که ضرورت دارد در این زمینه اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

دبیر کارگروه کودک و نوجوان استان با اشاره به شکل‌گیری کارگروه ویژه کودک و نوجوان در استان و برگزاری جلسات ماهانه آن افزود: این کارگروه عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه کودک و نوجوان خواهد بود، به طوری که سعی می‌شود ضمن ایجاد ارتباط با نهادهای همسو از فعالیت‌های موازی جلوگیری شود.

اللهوردی‌زاده گفت: در طراحی این کارگروه سعی شده است فرصت و میدانی برای بازگویی مشکلات، ضعف‌ها، خلاها و حتی فرصت‌ها و تهدیدها فراهم آید تا بتوانیم با یک برنامه‌ریزی درست و دقیق در تربیت نسل آینده با ابزارهای مناسب اقدام کنیم.

وی با یادآوری اینکه ما نیازی به اجرای حقوق جهانی کودک مبتنی بر مکتب و اندیشه لیبرالیسم نداریم، تصریح کرد:‌ دین اسلام و مکتب حیات‌بخش نبوی جامع‌ترین و کامل‌ترین حقوق کودکان و نوجوانان را مطرح کرده که با مراجعه به آن می‌توان بسیاری از ضعف‌ها و نقص‌ها را در تربیت نسل آینده برطرف کرد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل یادآور شد: اگر کنوانسیون جهانی در این زمینه حقوق مبتنی بر مسائل مادی را پیش‌بینی کرده در مکتب اسلامی هم به بعد مادی و هم معنوی حقوق کودک توجهی واقعی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اللهوردی‌زاده در پایان سخنان خود از اعضای کمیته کارگروه کودک و نوجوان خواست نظرات و پیشنهادات خود را در ارتقای شاخص‌های تربیتی شخصیتی و آموزش مطلوب کودکان ارائه کنند.

انتهای پیام/62004/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول