اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

راه‌اندازی بنیاد مهدویت در کوهبنان رخدادی فرهنگی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوهبنان گفت: شاهد دو رخداد مهم فرهنگی در شهرستان کوهبنان یعنی راه‌اندازی بنیاد فرهنگی مهدویت و بنیاد نهج‌البلاغه هستیم.

راه‌اندازی بنیاد مهدویت در کوهبنان رخدادی فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت همگان به تقوای الهی به مقام و منزلت حضرت معصومه(س) و همچنین جایگاه و ویژگی‌های شهر قم اشاره کرد.

وی اظهار داشت: نام این حضرت فاطمه کبری است و معصومه، کریمه اهل بیت، مریم آل رسول و ... از مهمترین القاب این بزرگوار و نام مادر ایشان نجمه خاتون است که صاحب دو فرزند به نام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و فاطمه معصومه (س) شد.

صالح‌نیا گفت: شیخ عباس قمی از امام رضا(ع) نقل کرده که ایشان به سعد اشعری قمی فرموده‌اند «ای سعد نزد شما قبری از ما هست و سعد گفت قبر دختر امام موسی بن جعفر(ع) را می‌فرمائید، فرمود بله هر کس او را زیارت کند و حق او را بشناسد، بهشت برای او است».

امام جمعه کوهبنان به جایگاه ویژه قم اشاره کرد و افزود: شهر قم امروز بزرگترین مرکز فرهنگی معارف اهل بیت(ع) در جهان است به گونه‌ای که جامعة‌المصطفی‌العالمیه قم امروز یکی از بزرگترین مراکز علمی شیعه است و از بیش از 50 کشور دانشجوی علوم دینی پذیرفته و این افراد پس از تحصیلات عالیه در کشور خود مبلغ علوم و معارف اهل بیت(ع) می‌شوند.

وی تاکید کرد: بزرگترین انقلاب اسلامی را کسی رهبری کرد که در این حوزه تحصیل و شاگردانی را تعلیم و تربیت کرده است، لذا از امام صادق(ع) نقل شده «مردی از قم قیام می کند و مردم را به حق دعوت می‌کند به گونه‌ای که یارانش مانند پاره‌های آهن مقاوم هستند».

صالح‌نیا به علت نام‌گذاری شهر قم اشاره کرد و اذعان داشت: در روایات متعدد در مورد قم وارد شده که «مرکز علم و دانش می‌شود و از این شهر علوم و معارف دینی به شرق و غرب عالم سرازیر و مردم قم را حجت بر دیگران قرار می‌دهد».

وی به سخنان رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در مورد مذاکره و رابطه با امریکا، نصیحت سران سه قوه و مسئولان بلند پایه کشوری، سالگرد ارتحال علامه سید احمد جعفری مفسر بزرگ قرآن و شاعر اهل بیت(ع) در قرن معاصر، رزمایش بزرگ سپاه پاسداران در منطقه سیریز و سالروز قیام مختار در سال 66 هجری به خون‌خواهی امام حسین( ع) اشاره کرد.

صالح‌نیا با اشاره به سالروز تشکیل نهاد مقدس امور تربیتی و روز تربیت اسلامی خاطرنشان کرد: در این روزها شاهد دو رخداد مهم فرهنگی در شهرستان یعنی راه‌اندازی بنیاد فرهنگی مهدویت و بنیاد نهج‌البلاغه هستیم.

امام جمعه کوهبنان در پایان با توجه به فعالیت جدی بنیاد مهدویت در شهرستان از اعضای طرح هزار در هزار این بنیاد تشکر و شهروندان کوهبنانی را به شرکت در مسابقه منتخب‌ آیات دعوت کرد.

انتهای پیام/80012/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول