اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان ‌رضوی:

کیفیت 70 درصد ‌پروژه‌های عمرانی خراسان ‌رضوی ‌مطلوب است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان‌رضوی گفت: 70 درصد از پروژه‌های عمرانی خراسان‌رضوی در سطح کیفیت مطلوب قرار دارند و این روند هر ساله رو به افزایش است.

کیفیت 70 درصد ‌پروژه‌های عمرانی خراسان ‌رضوی ‌مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن کوهی ظهر امروز در جلسه ستاد نظارت عالی بر پروژه‌های عمرانی در سالن اجتماعات استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: نظارت بر نحوه عملکرد پیمانکاران، ناظران و انبوه‌سازان و همچنین رعایت استانداردهای لازم در اجرا و ساخت پروژه‌های عمرانی، از طریق استقرار ناظر عالی یا نظارت دوره‌ای بر عهده دفتر فنی استانداری است.

وی ادامه داد: از یک‌هزار و 919 پروژه عمرانی با تخصیص اعتبار 470 میلیارد تومان در خراسان‌رضوی در این دوره از بازدیدهای نظارت عالیه بر پروژه‌های عمرانی در بازه زمانی 10 روز بازدید می‌شود.

کوهی بیان کرد: این دوره از بازدیدها از 5 اسفندماه روز مهندس آغاز می‌شود و طی 10 روز از تمامی پروژه‌های عمرانی بازدید می‌شود که در این میان 471 پروژه متعلق به سازمان راه‌ و شهرسازی خراسان‌رضوی است که با اعتبار 51 میلیارد تومان صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان‌رضوی عنوان کرد: در دوره گذشته نظارت عالیه بر پروژه‌های عمرانی حدود 63 درصد از پروژه‌ها کیفیت خوب و مناسبی را داشتند، 28درصد در سطح متوسط و حدود 1.3 درصد کیفیت ضعیف و 7 درصد از پروژه‌ها کیفیت عالی داشتند که امیدواریم در این دوره از نظارت این درصد افزایش داشته باشد.

وی در ادامه افزود: با نظارت‌های پی‌درپی بر پروژه‌های عمرانی خراسان‌رضوی خوشبختانه درصد پروژه‌های ضعیف هر روز رو به کاهش دارد و پروژه‌هایی با سطح کیفیت عالی در حال افزایش است در دوره گذشته در مجموع حدود 70 درصد از پروژه‌های عمرانی در سطح خوب ارزیابی شدند.

کوهی خاطر نشان کرد: هماهنگی ناظران با فرمانداری‌ها بسیار اهمیت دارد و باید به درستی انجام شود تا مشکلی در روند نظارت بر پروژه‌های عمرانی به وجود نیاید همچنین ناظران باید با نمایندگان خود در شهرستان‌های به طور مستمر در ارتباط باشند و گزارش‌ها را به صورت کامل تهیه کنند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد: تاکنون 4 هزار و 355 پروژه با اعتبار 666 میلیارد تومان در مرحله موافقت‌نامه‌ای به امضا رسیده و مبادله شده است که از این تعداد حدود 80 درصد از پروژه‌ها با توجه به اعتبار تخصیصی بازدید شده است.

وی در ادامه با اشاره به درصد پروژه‌های عمرانی در شهرستان‌ها، اظهار کرد: از یک‌هزار و 919 پروژه در شهرستان‌ها، 38 پروژه در باخرز، 42 پروژه در بجستان، 64 پروژه در بردسکن، 53 پروژه در تایباد،‌ یکصد و 18 پروژه تربت‌جام، 96 پروژه در تربت حیدریه، 38 پروژه در جغتای و 38 پروژه در جوین انجام شده است.

کوهی ادامه داد: همچنین 82 پروژه در چناران، یکصد و 34 پروژه در سبزوار، 75 پروژه در درگز،‌ 46 پروژه در رشتخوار، 71 پروژه در سرخس،‌ 57 پروژه در طرقبه‌شاندیز، 66 پروژه در فریمان، 37 پروژه در فیروزه، 76 پروژه در قوچان، 53 پروژه در کاشمر، 65 پروژه در گناباد،‌ 170 پروژه در نیشابور و 252

پروژه در مشهد انجام شده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: بازدید پروژه‌ها ابتدا از شهرستان‌ها شروع می‌شود و مشهد در پایان نظارت می‌شود در پایان این دوره از بازدیدها از 3 فرمانداری برتر و 3 دستگاه اجرایی که کیفیت برتر و سرعت اجرای پروژه‌ها را به بهترین شکل ممکن انجام داده‌اند تقدیر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در پایان دوره 10 روزه بازدید‌های پروژه‌های عمرانی خراسان‌رضوی در تاریخ 19 اسفندماه ورود اطلاعات و گزارش‌گیری‌ها از دستگاه‌ها انجام می‌شود و از پیمانکاران و ناظران برتر در اجرای پروژه‌ها تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/70018/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول