اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان:

افزایش 5 برابری مناطق تحت مدیریت محیط زیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: سطح مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان در مقایسه با قبل از انقلاب پنج برابر افزایش داشته است.

افزایش 5 برابری مناطق تحت مدیریت محیط زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ناصح قادری ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان به بیان گزارشی از وضعیت محیط زیست استان قبل و بعد از انقلاب پرداخت و اظهار کرد: در زمان قبل از انقلاب تنها یک منطقه در استان تحت مدیریت محیط زیست بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هفت درصد از مساحت استان تحت مدیریت محیط زیست قرار دارد و به زودی این شاخص به 10 درصد از مساحت استان می‌‌رسد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون سطح مناطق حفاظت‌شده استان 20 برابر قبل از انقلاب افزایش داشته است، عنوان کرد: در دولت‌های نهم و دهم شاهد رشد 15 برابری مناطق حفاظت‌شده استان بوده‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: افزایش ظرفیت و توان حفاظتی و مدیریت مناطق نیازمند توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز است.

قادری خاطرنشان کرد: نگاه محیط زیست استان در دولت‌های نهم و دهم از حفاظتی به همراهی و هم‌سویی و توسعه استان سوق پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: به منظور حفاظت و مدیریت لحظه‌ای منابع آب و خاک ایستگاه اندازه‌گیری مداوم منابع آب و خاک در استان مستقر شد.

وی به رشد سرانه وجود محیط‌بان در استان اشاره کرد و گفت: سرانه وجود محیط‌بان کردستان در گذشته پایین‌تر از میزان کشوری بود ولی امروز به پنج برابر ارتقا‌یافته و به‌زودی از شاخص کشوری هم بیشتر می‌شود.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان تعداد آزمایشگاه‌های محیط زیست استان در طول دولت‌های نهم و دهم دو برابر شده است.

قادری یکی دیگر از وظایف این اداره‌کل را کاهش صنایع آلاینده خواند و عنوان کرد: امسال میزان آلایندگی واحدهای صنایع استان 36 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت.

وی از جمله برنامه‌های این اداره‌کل در دهه مبارک فجر را تصویب سند توسعه محیط زیست استان و افتتاح دو ساختمان محیط بانی ذکر کرد.

*ظرفیت 120 هزار تنی انبار شرکت‌های تعاون روستایی کردستان

معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی کردستان نیز در این نشست خبری گفت: در حال حاضر 170 تشکل روستایی در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد 100 تشکل شامل تعاونی‌روستایی است.

رشید احمدی شاخص‌ترین عملکرد تعاون روستایی را مربوط به توزیع کالاهای مصرفی در روستاها در دوران هشت سال دفاع مقدس ذکر کرد و بیان داشت: به خاطر ایفای این نقش ارزشمند تعاونی روستایی، رهبر معظم انقلاب از این تعاونی به عنوان مطمئن‌ترین شبکه‌توزیع نام برده‌اند.

وی عنوان کرد: تعاونی‌های روستایی اقدام به خرید محصولات کشاورزی به صورت تضمینی و توافقی از کشاورزان می‌کنند.

وی بیان داشت: در سال‌هایی که میزان تولید گندم در استان بالا بوده خرید تعاونی‌های روستایی به 600 هزار تن رسیده است.

معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی کردستان افزود: هم اکنون در 109 نقطه روستایی استان تعاونی‌های روستایی دارای انبار هستند که ظرفیت این انبارها 120 هزار تن است.

احمدی اعلام کرد: تعاونی روستایی امسال به صورت توافقی اقدام به خرید حدود 60 هزار تن گندم از کشاورزان استان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به شروع کار نظام‌صنفی کشاورزان اشاره کرد و گفت: نظام‌صنفی کشاورزان از سال 87 در کشور با هدف شناسنامه‌دار کردن مشاغل کشاورزی و هویت بخشیدن به این بخش شروع به‌کار کرده است.

وی با بیان اینکه نظام‌صنفی در 8 شهرستان استان فعال است، خاطرنشان کرد: هم اکنون 5 هزار کردستانی در این نظام عضویت دارند.

معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی کردستان اضافه کرد: نظام‌صنفی حامی کار اقتصادی کشاورزان است.

انتهای پیام/79003/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول