اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

محیط زیست موافق انتقال آب دریای خزر است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان موافق انتقال آب دریای خزر به داخل کشور برای مصارف مختلف است.

محیط زیست موافق انتقال آب دریای خزر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدجواد محمدی‌زاده بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاح طرح‌های زیست محیطی خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: البته برای انتقال این آب باید شوری آب دریا کنترل شود.

وی با اشاره به کاهش شوری آب دریا به منظور استفاده در بخش کشاورزی گفت: محیط زیست در مجموع با اجرای این طرح مشکلی نداشته و به منظور همراهی برای تحقق این طرح آمادگی دارد.

محمدی‌زاده در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره شمار واحدهای صنعتی برخوردار از پایش آنلاین در کشور خاطرنشان کرد: در مجموع در کشور 85 هزار واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد باید 10 هزار واحد بر خط شده و مثل مجتمع پتروشیمی خراسان، پایش لحظه‌ای شوند.

وی تصریح کرد: از مجموع واحدهای ملزم به نصب سامانه پایش آنلاین تاکنون صرفاً یک‌ هزار و 300 واحد صنعتی فاقد این سامانه بوده که با پیگیری‌های محیط زیست راه‌اندازی این سامانه در برنامه کاری این واحدها قرار دارد.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به ضرورت استفاده از تصفیه خانه‌های صنعتی در کارخانجات افزود: متأسفانه برخی از واحدها با وجود آنکه نیم قرن از فعالیت آنان سپری ‌شده، اما فاقد سیستم تصفیه پساب فاضلاب هستند.

وی با تأکید بر اینکه این کارخانجات باید اقدام به راه‌اندازی و یا اصلاح سیستم خود کنند، گفت: دولت از این واحدها حمایت‌های لازم را به منظور راه‌اندازی این سیستم‌های زیست محیطی به عمل خواهند آورد.

به گزارش فارس، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور سفر یک روزه‌ای را برای افتتاح و کلنگ‌زنی شش پروژه در خراسان شمالی انجام داد.

انتهای پیام/63002/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول