اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

فرهنگ حفاظت از محیط زیست دریایی باید نهادینه شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با فرهنگ‌سازی می‌توانیم به سمتی برویم که جایگاه مناسبی از نظر محیط زیست دریایی داشته باشیم.

فرهنگ حفاظت از محیط زیست دریایی باید نهادینه شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد راستاد ظهر امروز در همایش تخصصی قانون حفاظت از دریاها در مقابل آلودگی‌های نفتی که در سال اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ حفاظت از محیط زیست دریایی در کشورهای پیشرفته نهادینه شده اما این موضوع را در کشورهای توسعه نیافته مشاهده نمی‌کنیم.

وی افزود: قانون حفاظت از دریا در مقابل آلودگی‌های دریایی خلائی که برای انطباق و هماهنگی بین قوانین داخلی و خارجی وجود داشت را پر کرد و به چارچوبی رسیدیم که مناسبت‌تر از تعهدات بین‌المللی حرکت کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: دریا منبع غنی از ثروت‌های در اختیار ماست و بر اساس آخرین بررسی‌هایی که شده بالغ بر 5 هزار کیلومتر ساحل و در شمال و جنوب کشور داریم.

راستاد اضافه کرد: حفاظت از دریا برای ایران اهمیت زیادی دارد و سواحل جنوب در خلیج فارس حریم ویژه در ارتباط با مسائل زیست محیطی دریایی است.

وی گفت: تهدیدات عمده‌ای برای آلودگی محیط زیست در استان بوشهر وجود دارد که شامل صنایع نفت و گاز می‌شود و بنابراین باید اهتمام ویژه و خاصی برای مقابله با آلودگی‌های دریایی داشته باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در پیشگیری از وقوع آلودگی دریایی همت داشته باشیم بهتر است تا با استفاده از ابزارهای مختلف اقدام به رفع آلودگی کنیم.

راستاد اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات موثری در ارتباط با سایر آلودگی‌های دارد اما در راستای قانون مذکور، ساز و کاری باید فراهم شود تا با متخلفان برخورد و بازدارندگی لازم انجام شود.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی از آلودگی‌های نفتی گفت: به واسطه اهمیت محیط زیست دریایی انتظار است همکاری همه‌جانبه و اطلاع‌رسانی از حوادث که منجر به آلودگی می‌شود را داشته باشیم.

راستاد گفت: ضابطین دادگستری باید در چارچوب این قانون برخورد با متخلفان را در دستور کار داشته باشند و هماهنگی بین سازمان‌های بندر، محیط زیست، شیلات و .. برای انجام اقدامات موثر ضروری است.

انتهای پیام/66006/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول