اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دریابانی استان بوشهر خبر داد

کشف 31 میلیارد ریال سوخت قاچاق در بوشهر

خبرگزاری فارس: فرمانده دریابانی استان بوشهر از کشف یک میلیون و 49 هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش 31 میلیارد ریال در مرزهای آبی این استان در 10 ماهه امسال خبر داد.

کشف 31 میلیارد ریال سوخت قاچاق در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، قلندر لشکری صبح امروز در جمع خبرنگاران در تشریح عملکرد 10 ماهه اول سال جاری ماموران سه پایگاه دریابانی بوشهر، گناوه و کنگان و استان بوشهر اظهار داشت: در این مدت با انهدام چندین باند فعال در امر قاچاق سوخت، یک میلیون و 49 هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش 31 میلیارد و 470 میلیون ریال در آب‌های بوشهر کشف و ضبط شد.

فرمانده دریابانی بوشهر افزود: ماموران با 30 هزار مورد گشت‌زنی دریایی، خودرویی، موتوری و پیاده جهت کنترل دقیق و کامل 707 کیلومتر مرز آبی استان، موفق به توقیف 400 فروند شناور متخلف و دستگیری یک هزار و 630 قاچاقچی شدند.

لشکری ادامه داد: در این مدت دریابانان این استان در اجرای طرح‌های سراسری، بومی منطقه‌ای و همچنین سایر اقدامات کنترلی موفق به کشف و ضبط اقلامی چون 23 تن پودر نیروزا، 5 میلیون و 472 هزار عدد قرص و کپسول نیروزا، 12 میلیون و 64 هزار عدد انواع مواد محترقه، 32 هزار و 770 دستگاه گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی، 71 هزار و  780 کیلوگرم برنج، 25 هزار و 600 دستگاه انواع لوازم برقی و الکتریکی، 320 هزار نخ سیگار، 270 هزار و 600 قلم انواع لوازم آرایشی بهداشتی،477 یک هزار و 760 دستگاه بیسیم دستی به همراه لوازم جانبی آن، 255 هزار و 174 عدد انواع لوازم پزشکی و ... به ارزش 543 میلیارد و 200 میلیون ریال شدند.

وی بیان کرد: با یاری خدا و همت بلند دریابانان این استان در این مدت توانسته‌ایم، ده‌ها باند فعال در امر قاچاق سوخت و کالا را شناسایی و منهدم سازیم.

لشکری یکی دیگر از اقدامات ماموران دریابانی را توقیف 15 فروند شناور متجاوز و دستگیری 94 متجاوز مرزی از کشورهای عربستان و بحرین برشمرد.

وی تصریح کرد: از دیگر وظایف ماموران دریابانی ثبت ورود و خروج شناوران و ملوانان از مرز دریایی، جلوگیری از صید غیرمجاز و صدور دفترچه مرزی است که این خود همت و تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه دریابانان و مرزبانان را با همکاری و مساعدت مرزنشینان در این امر می‌طلبد.

لشکری در پایان خاطرنشان کرد: دریابانان این استان به عنوان پاسداران و حافظان طولانی‌ترین مرز مشترک با خلیج فارس، با برنامه‌ریزی‌ها و تدابیر اندیشیده شده و اجرای طرح‌های مختلف اطلاعاتی و عملیاتی و کنترل کامل مرز، همچون سدی محکم و استوار در برابر قاچاقچیان قرار دارند.

انتهای پیام/66006/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول