اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول هنرهای نمایشی اردبیل مطرح کرد

راهیابی 10 نمایش به جشنواره تئاتر ماه

خبرگزاری فارس: مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اردبیل از راهیابی 10 نمایشنامه به دهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه خبر داد.

راهیابی 10 نمایش به جشنواره تئاتر ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، توحید معصومی عصر امروز در نشست جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در اردبیل اظهار داشت: استقبال هنرمندان نمایش استان از دهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه گسترده بود و نسبت به سال‌های گذشته شاهد رشد کمی و کیفی این جشنواره هستیم.

وی ادامه داد: ‌امسال 23 عنوان نمایشنامه به واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اردبیل برای شرکت در دهمین جشنواره تئاتر ماه رسیده است که این رقم در قیاس با سال‌های گذشته که تنها سه عنوان نمایشنامه بود، رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

معصومی خاطرنشان کرد: از بین این آثار 10 عنوان با لحاظ شاخصه‌هایی همچون بومی و اصیل بودن متون نمایشی، تناسب موضوعی با اولویت‌های جشنواره و توانمندی گروه و کارگران برای بررسی و تأیید نهایی در سامانه جشنواره تئاتر ماه ثبت شد.

این مسئول تصریح کرد: تعداد شش نسخه از هر متن به مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری تهران ارسال شده است که به نظر می‌رسد از بین این آثار بهترین آثار انتخاب شده و به مرحله نهایی راه یابد.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری این تعداد متن نمایشی در کمتر از 20 روز صورت گرفته است، عنوان کرد: ظرفیت هنرهای نمایشی استان بیش از این است.

مسئول هنرهای نمایشی اردبیل ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه هنری استان اردبیل، این رقم در سال‌های آینده رشد کرده و به حد اعلای خود برسد.

معصومی یادآور شد: دهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه مهرماه سال آینده با حضور گروه‌های نمایشی منتخب از سراسر کشور در حوزه هنری تهران برگزار می‌شود.

رتبه سوم اردبیل در جشنواره فیلم کوتاه «حسنات»

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین 9 اثر برگزیده از تولیدات حوزه هنری استان اردبیل که در جشنواره فیلم کوتاه «حسنات» شرکت کرده بود در مجموع این استان رتبه سوم را در جشنواره به دست آورد.

با انتخاب 9 فیلم از تولیدات حوزه هنری استان اردبیل در سومین جشنواره فیلم کوتاه حسنات این استان بعد از اصفهان و تهران در رده سوم قرار گرفت.

در این جشنواره 391 فیلم داستانی، 211 فیلم مستند، 328 فیلمنامه با مشارکت 513 فلیمساز و 212 فیلمنامه‌نویس حضور دارند که در بخش مسابقه 167 اثر پذیرفته شده‌اند.

از این تعداد استان‌های اصفهان با 56 اثر در رتبه نخست، تهران با 53 اثر در رتبه دوم و اردبیل با 12 برگزیده رتبه سوم را به دست آورد.

از 12 فیلم برگزیده استان اردبیل 9 فیلم از تولیدات حوزه هنری استان اردبیل، یک اثر از تولیدات صدا و سیمای مرکز اردبیل و دو اثر نیز از تولیدات انجمن سینمای جوان این استان بود.

انتهای پیام/62001/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول