اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد:

زنان سرپرست خانوار نیازهای متفاوتی دارند

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی گفت: زنان سرپرست خانوار نیازهای متفاوتی دارند و باید برای رسیدگی به مشکلات آنها مرکز فرماندهی تشکیل شود.

زنان سرپرست خانوار نیازهای متفاوتی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان علی محمد ذوالفقاری ظهر امروز در همایش ارتقای سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار با بیان اینکه بسیاری از مشکلات قشر عظیم زنان سرپرست خانوار مشکلات عاطفی است، اظهار داشت: جمع کردن مبلغ نقدی و ریالی شیوه گذشته بود و امروز باید به سوی مشارکت مردم در بخش تخصصی کمیته امداد رفت.

وی ادامه داد: پس از جمعیت سالمندان در کشور، یک میلیون و 30 هزار نفر زنان سرپرست خانوار دومین فراوانی کمیته امداد هستند که به دلایل فوت، طلاق، زندانی و نیز سن بالا در دختران(خود سرپرست) زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خاطرنشان کرد: اگر امروز وضعیت زنان سرپرست خانوار را مورد بررسی قرار  دهیم، متوجه می‌شویم که زنان سرپرست خانوار از نظر قومی، قبیله‌ای،شرایط سواد، موقعیت اجتماعی باهم متفاوت هستند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد زنان سرپرست خانوار شهر و روستایی از 20 تا 80 سال سن دارند، ادامه داد: کمیته امداد نیز دارای 600 هزار نفر اهل تسنن و نیز شش هزار مددجوی مسیحی دارد که در بین این اقوام بحث سرپرست خانوار را با نیازهای متفاوت داریم.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه باید امدادرسانی برگرفته از روح ایدئولوژی باشد، گفت: نکته بسیار مهم تفاوت در نیازهای زن سرپرست خانوار است، چراکه زنی هنرمند، اما امکانات ندارد و زنی اصلاً مهارتی را بلد نیست.

وی افزود: یکی از موانع جدی مددکاران تنوع نیاهای زن سرپرست خانوار است که حداقل دفاع از حقوق خود را ندارند، چراکه قبل از اینکه این زنان سرپرست شوند، هیچ مناسبات اداری را نمی‌شناختند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد با بیان اینکه کمیته امداد وظیفه خود را در قبال این زنان به خوبی انجام داده است، ادامه داد: در این شرایط باید دستگاه‌ها و خیریه‌ها متناسب با نیاز زنان سرپرست خانوار، آنها را ساماندهی کنند.

وی افزود: طلاق، اعتیاد و بیکاری روزافزودن سرپرست زن خانوار را می‌سازد، اما طبق آمار سرشماری سال 90، جهش قابل ملاحظه‌ای در بخش زنان خانوار مشاهده می‌شود.

ذوالفقاری با تأکید به اینکه مرکز فرماندهی واحدی برای رسیدگی به زنان سرپرست خانوار وجود ندارد، گفت: ما نیاز به مرکزی برای سیاستگذاری و سنجش اثربخشی  هستیم که با توجه به سن، سواد، محیط زندگی متفاوت به این قشر بپردازند.

وی با بیان اینکه نقش پژوهش‌های کاربردی نیز از ملزومات این قشر است، افزود: عدم طبقه‌بندی مشکلات این قشر یکی دیگر از مشکلات است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد اظهار کرد: بسیاری از سازمان‌ها و خیریه ها و مجموعه ها به مشکلات عادی این افراد می پردازند در حالی که راهکاری برای مشکلات خاص ندارند و ضعف در سازماندهی و هماهنگی داریم.

انتهای پیام/63012/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول