اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه ارومیه:

مشکلات زنان سرپرست خانوار بیشتر کنکاش شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه ارومیه گفت: مشکلات فراروی زنان سرپرست خانوار باید کنکاش شده و برای چاره‌جویی اقدام شود زیرا در صورت رفع این چالش‌ها بهتر می‌توانند فرزندان خود را پرورش دهند.

مشکلات زنان سرپرست خانوار بیشتر کنکاش شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، بهمن حسینی ظهر امروز در افتتاحیه همایش علمی تخصصی ارتقای سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار که در تالار شهید چهران دانشگاه ارومیه برپا شد، اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار از گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه قلمداد می‌شوند که با مشکلات متعدد از جمله نبود نگاه مثبت نسبت به ازدواج مجدد زنان، امکان سوء استفاده اقتصادی توسط عده‌ای، اختلاف با خانواده همسر، نداشتن قدرت مالی، تنگ شدن حلقه روابط دوستانه، بی‌مهری اعضای خانواده و .. دست و پنجه نرم می‌کنند از این رو باید برای بررسی و رفع این مشکلات مبادرت کرد.

وی با بیان اینکه زنان بیوه، مطلقه، زنانی که شوهرشان مهاجر،سرباز و زندانی است، دختران خودسرپرست و بانوان سالمند زنان سرپرست خانوار به شمار می‌روند، افزود: زنان که خود سرپرست قلمداد می‌شوند 3 دسته هستند به طوری که شوهران عده‌ای از آنها بنا به دلایلی مانند طلاق به طور دائم حضور ندارند، زنانی که شوهران آنها به دلیل مهاجرت، زندانی شدن و سربازی رفتن به طور موقت غائب هستند و زنانی که همسرشان مدیریت خانواده را به دلیل اعتیاد، بیماری و .. عهده‌دار نشده‌اند.

حسینی مداخله در یک مسئله اجتماعی برای جلوگیری از تبدیل آن به بحران، کنکاش موضوع ارتقای سلامت اجتماعی، تبیین دیدگاه سطحی نسبت به زنان و شکل دادن نگاه‌های عمیق به جامعه هدف، هدایت رسانه‌ها به سمت خانواده‌هایی که سرپرست خانوار زن بوده و خوشبخت هستند، شناسایی بهتر مشکلات این قشر را از جمله اهداف برپایی این همایش برشمرد و تلاش برای تحقق یافتن آن در کوتاه مدت را خواستار شد.

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه برای برپایی هر چه بهتر این همایش از دیدگاه‌ها و نظرهای کارشناسی فعالان حوزه زنان، اساتید دانشگاه، نخبگان و ... بهره گرفته شده است، اظهار داشت: پیرو برپایی این همایش علمی تخصصی 4 کارگروه تخصصی با عنوان‌های شناسایی نیازهای معیشتی اجتماعی فرهنگی زن، بهداشت روانی، بررسی امور حقوقی قضایی و شناخت راهکارهای تعامل و هم‌افزایی حدود 70 ساعت جلسه گذاشته و مسائل این حوزه را مورد بررسی قرار داده‌اند تا نتیجه‌گیری شده و راهکار ارائه شود.

انتهای پیام/61002/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول