اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش زنان سرپرست خانوار:

زنان سرپرست خانوار باید به عزت نفس در جامعه برسند

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش زنان سرپرست خانوار گفت: زنان سرپرست خانوار باید در جامعه به توانمندسازی، ایجاد اعتماد به نفس و خودشناسی برسند.

زنان سرپرست خانوار باید به عزت نفس در جامعه برسند

به گزارش خبر گزاری فارس از اصفهان، امیر قمرانی ظهر امروز در همایش ارتقای سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار با اشاره به اینکه همایش ارتقای سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار اصفهان توسط کمیته امداد کشور در تهران و قزوین اجرا شده است، اظهار داشت: استان اصفهان سومین استانی است که چنین همایشی را برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: اهداف این همایش در دو بعد علمی و کاربردی تدوین شده است که در بعد علمی شناخت‌شناسی اشخاص و مدیران استان برای شناسایی نیازمندی‌های زنان سرپرست و در بعد کاربردی آن به دنبال ایجاد زمینه بیشتر برای تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط با زنان سرپرست خانوار است.

دبیر علمی همایش زنان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد: دو میلیون 500 هزار  نفر زن سرپرست خانوار در کشور داریم که با تعداد اولادهای آنها حدود 10 میلیون نفر از افراد جامعه‌ را سرپرستی زنان بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: بررسی نیازهای معیشتی، اجتماعی و روحی و روانی زنان سرپرست خانوار، بحث قانونی و قضایی زنان سرپرست بخشی از این همایش دو روزه است که حاصل آن به تفاهم‌نامه‌ها و انعقاد قرارداد بین کمیته‌های  مختلف این سازمان می‌انجامد.

قمرانی با اشاره به اهمیت زنان سرپرست خانوار عنوان کرد: 85 درصد زنان خانوار در کشور زنانی هستند که شوهرانشان فوت کرده‌اند و بقیه مواردی همچون طلاق، فرار و زندانی بودن همسر است.

دبیر علمی همایش زنان سرپرست خانوار اضافه کرد: اهمیت رسیدگی به زنان سرپرست خانوار چنان اهمیتی دارد که رهبر معظم انقلاب آن را جزو مسائل اصلی جامعه عنوان و توانمندسازی زنان را مکمل نشاط در جامعه می‌دانند.

وی با اشاره به شکل‌گیری جنگ‌های نافرجام افزود: بعد از جنگ جهانی دوم بود که دولت‌ها به فکر رفاه مردم و رفع نیاز معیشتی جامعه خود قرار گرفتند.

قمرانی ادامه داد: دو رویکرد رفاه اجتماعی و توانمندسازی دو رویکرد مهم مطرح است، در حالی که آنچه مهم است، دغدغه‌های افراد و فقدان قشر مددجو و اعتماد به نفس آنها است.

وی با اشاره به افزایش زنان سرپرست خانوار گفت: سئوال اینجاست که زن سرپرست خانوار بدون شوهر و ازدواج آنها فقط یک نسخه واحد است و این در حالی است که خدمات متناسب با نیازهای آنها مطرح است.

دبیر علمی همایش زنان سرپرست خانوار افزود: هدف از این همایش، توانمندسازی زنان و ایجاد اعتماد به نفس، خودشناسی و نقاط قوت است.

قمرانی با بیان اینکه توانمندسازی در بعد اقتصادی، اجتماعی و روانی داریم، گفت: در کمیته امداد و سازمان بهزیستی رویکرد رفاه اجتماعی به سمت توانمندسازی، عزت نفس، خودکارآمدی، خودآگاهی، کنترل بر زندگی و کاهش خود سرزنشی است.

وی متذکر شد: از سال 73 تا 90 بحث توانمند‌سازی زنان سرپرست خانوار در کمیته امداد مطرح شد که براساس تحقیقات زنان سرپرست خانوار 60 درصد افراد بیش از سایر افراد دچار استرس، نگرانی و احساس افسردگی بودند.

دبیر علمی همایش زنان سرپرست خانوار با تأکید بر اینکه کار بیرون از منزل زنان با یک سری تعصبات قومی و فرهنگی گره خورده است، افزود: برخی از این زنان مطلقه و یا براثر خلافی در زندان هستند و این افراد به مراتب طرد و در انزوای اجتماعی از سوی خانواده‌های خود هستند.

انتهای پیام/63012/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول