اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل:

توانمندی زنان جامعه را از آسیب‌ها حفظ می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: توانمندی زنان در عرصه‌های مختلف بسیار راهگشا و برطرف‌کننده آسیب‌ها و تهدیدهای مختلف اجتماعی است.

توانمندی زنان جامعه را از آسیب‌ها حفظ می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدیجه جعفری عصر امروز در نشست مسئولان اجرای طرح ملی رحمت در اردبیل اظهار داشت: یکی از هدف‌گذاری‌هایی که نظام اسلامی ما در سه دهه گذشته انجام داده و بر آن تأکید داشته است، صیانت از نهاد خانواده و بنیان مستحکمی است که محوریت و کانون این صیانت و حفاظت، زنانی هستند که در صحنه‌ها مشارکت همه‌جانبه دارند.

وی با ارائه گزارش از اجرای طرح رحمت در سال‌های قبل خاطرنشان کرد: طرح رحمت در پنج سال گذشته در استان اردبیل توانسته است، بیش از 26 هزار نفر از بانوان را با اختصاص اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 300 میلیون ریال تحت آموزش قرار دهد.

جعفری با یادآوری اینکه طرح رحمت امسال برای ششمین سال در استان اجرا می‌شود، از آموزش شش هزار نفر از زنان خانه‌دار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد.

این مسئول ادامه داد: این طرح با انعقاد قراردادی بین اداره کمیته امداد استان و استانداری و با هدف تقویت و تعالی فرهنگ و تعمیق باورهای دینی بانوان، گسترش و تعمیق ارزش‌های اسلامی در خانواده و ارتقای سطح آگاهی‌های جامعه نسبت به جایگاه و کرامت زن اجرا می‌شود.

وی، بهترین مکتب آموزشی را مکتب نبی اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) و محتوای این طرح را برگرفته از مفاهیم قرآنی و سیره نبوی و عترت طاهره ایشان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در بخش دیگر از سخنان خود اضافه کرد: ملاک برتری و امتیاز انسان‌ها به یکدیگر تقواست، نه مال و ثروت دنیا و کسی که از معرفت به خدا و اهل بیت (ع) برخوردار است به بالاترین ثروت دنیا و آخرت دست یافته است.

جعفری بیان داشت: هرچقدر زنان ما به شایستگی‌ها و همچنین مبانی معنوی و ارزشی آراسته باشند به همان میزان زندگی اجتماعی و خانوادگی قوام و دوام پیدا می‌کند و تربیت نسل آینده نیز تضمین می‌شود.

وی در پایان با یادآوری این مسئله که قطعاً بانوان با حرکت‌های اصیل و ارزشی خود بهترین تأثیرگذاری را در فرآیند زندگی اجتماعی و زناشویی دارند، اذعان داشت: در این میدان همدلی و تفاهم بیشتر می‌تواند اسباب سعادت و خوشبختی را بیش از گذشته فراهم آورد.

انتهای پیام/62006/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول