اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

طرح تفصیلی محدوده حرم مطهره فاطمه اخری نهایی می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از تصویب نهایی طرح تفصیلی محدوده حرم مطهره فاطمه اخری خواهر امام رضا (ع) رشت تا دو هفته آینده خبر داد.

طرح تفصیلی محدوده حرم مطهره فاطمه اخری نهایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا در جلسه تخصصی رسیدگی به مسایل عمرانی بقعه متبرکه فاطمه اخری با بیان اینکه تصویب طرح تفصیلی محدوده این حرم مطهره تا دو هفته آینده نهایی می‌شود، اظهار کرد: تعیین ساز و کار اجرایی از جمله موارد مهمی است که می‌تواند نقش مهمی را در توسعه حرم مطهر ایفا کند.

استاندار گیلان بر ضرورت اولویت‌بندی در کارها و تعیین برنامه‌های اجرایی کوتاه ‌مدت و بلند مدت در این زمینه تاکید کرد و گفت: حرم مطهره فاطمه اخری باید کانون فرهنگی شهر رشت شود.

وی ساماندهی هر چه سریع‌تر بقعه متبرکه فاطمه اخری را مورد تاکید قرار داد و خواستار تسهیل در اجرای پروژه‌های در نظر گرفته شده برای حرم مطهره شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در جلسه مذکور میزان پیشرفت پروژه‌های عمرانی در حرم مطهره فاطمه اخری را خوب ارزیابی کرد.

حجت‌الاسلام ولی عادلی اظهار کرد: بقعه خواهر امام رضا (ع) رشت با توجه به برخورداری از ظرفیت مناسب قابلیت تبدیل شدن به قطب فرهنگی مرکز استان را دارد.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضا به بیان نقطه نظرها و پیشنهادهای خود پرداختند و با رهنمودها و دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد.

به گزارش فارس، امام رضا (ع) دارای چهار خواهر به نام‌های فاطمه مشهور به «فواطم اربعه» است که فاطمه معصومه (س) در قم، فاطمه وسطی در اصفهان، فاطمه صغری معروف به «بی‌بی‌هیبت» در بخش جنوبی بادکوبه آذربایجان و فاطمه اخری ملقب به طاهره در رشت مدفون هستند.

مقبره این بانوی گرامی در محله قدیمی رشت با نام ساغری‌سازان قرار دارد که به نام «خواهر امام» معروف بوده و امروزه به دلیل شهرت و عظمت آن پناهگاه زائران سراسر کشور به ویژه مردم گیلان و رشت است.

انتهای پیام/2300/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول