اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به جمع‌آوری روزانه 9 تن شیر

راه‌اندازی کارخانه شیر در ریگان ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی ریگان گفت: با توجه به جمعیت دامی بالا، موقعیت مهم و بالابودن آمار نژادهای دامی با کیفیت مطلوب شیر راه‌اندازی کارخانه شیر در این شهرستان ضروری است.

راه‌اندازی کارخانه شیر در ریگان ضروری است

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: نظارت بر فرآورده‌های خام دامی یکی از مهم‌ترین وظایف محوله حرفه دامپزشکی است، این نظارت‌ها شامل بازرسی بهداشتی از مراکز تولید، فرآوری، بسته‌بندی، استحصال و عرضه این فرآورده‌ها است.

وی با بیان اینکه طی بازدیدهای به عمل آمده دستورالعمل‌های بهداشتی و تذکرات لازم به متصدیان این امور برای عرضه فرآورده باکیفیت بهداشتی به مردم داده می‌شود، افزود: یکی از حساس‌ترین و پراهمیت‌ترین نظارت‌های دامپزشکی نظارت بر ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر و تانکرها و خودروهای حمل آن است.

جعفری بیان داشت: شهرستان ریگان با توجه به دارابودن با فنوتیپ شیردهی از جمله گاوجرسی، هلشتاین، بزرایینی و گوسفند کرمانی عامل تولید شیر با راندمان مطلوب در استان است به طوری که روزانه جمع‌آوری 9 تن شیر توسط سه ایستگاه موجود این شهرستان انجام می‌شود.

وی افزود: شبکه دامپزشکی این شهرستان به صورت روزانه از ایستگاه‌های مذکور اقدام به نمونه‌برداری کرده و آزمایشات تشخیصی انجام و در مواقع لزوم برای آزمایشات تکمیلی به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارجاع می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی ریگان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت مورد کلاس آموزشی ویژه متصدیان این صنف برای آشنایی با اصول بهداشتی به منظور جلوگیری از آلودگی‌های میکروبی و زیست محیطی این فرآورده در محل این شبکه برگزار شده است.

جعفری افزود:  یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دیگر این شبکه در سال جاری برگزاری دوره آموزشی ویژه دامداران و عشایر فعال شهرستان در پرورش دام‌های داشتی است که اصول بهداشتی شیردوشی شرح داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تولید بالای شیر در شهرستان ریگان راه‌اندازی کارخانه شیر در این شهرستان ضروری است و امیدواریم با توجه به جمعیت دامی بالا، موقعیت مهم و بالابودن آمار نژادهای دامی باکیفیت مطلوب شیر شاهد راه‌اندازی کارخانه شیر در ریگان باشیم.

انتهای پیام/80014/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول