اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 10 سال

سرانه مصرف شیر از 139 گرم به 190 گرم رسیده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت و درمان گفت: در مدت 10 سال سرانه مصرف شیر از 139 گرم در حالی به 190 گرم رسیده است که هنوز با سبد غذایی مطلوب پیشنهادی مصرف شیر که برابر 240 گرم است، فاصله دارد.

سرانه مصرف شیر از 139 گرم به 190 گرم رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، زهرا عبداللهی ظهر امروز در همایش یک روزه نقش شیر در زندگی نوین اظهار داشت: از سال 1380 برای نخستین‌بار سرانه مصرف شیر در خانوارهای ایرانی مورد ارزیابی قرار گرفت و سال گذشته برای دومین‌بار طرح ارزیابی به اجرا گذاشته شد.

وی، دلایل مصرف کم سرانه شیر در سال را عادات غلط غذایی و قیمت آن عنوان کرد و ادامه داد: بسیاری از خانواده‌ها به دلیل ناآگاهی تغذیه نسبت به فواید مصرف شیر در سلامتی جسم و روح خود، شیر و لبنیات را در حاشیه سبد غذایی خود قرار دادند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: اگر خانواده‌‌ای می‌تواند فست‌فود و تنقلات تجاری را در سبد تغذیه‌ای خود قرار دهد، به طور حتم هزینه شیر و فراورده‌های لبنی را می‌تواند جایگزین کند.

وی، فرهنگ‌سازی، آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی به عموم جامعه در زمینه مصرف شیر را از اولویت‌های کاری این مرکز اعلام کرد و افزود: هر چند در این 10 سال نتوانستیم، سرانه مصرف شیر را به استاندارد واقعی آن نزدیک کنیم، اما رشد خوبی را شاهد بودیم.

مصرف شیر کم‌چرب 2.5 درصد به تمام خانواده‌ها توصیه می‌شود

وی در ارتباط با موضوع وجود آب در شیرها که مورد بحث بسیاری از رسانه‌های دیداری و شنیداری شده بود، گفت: چنین موضوعی اصلاً وجود ندارد و در بسیاری از مواقع شیر کم‌چرب را به اشتباه شیر خالص نمی‌دانند و در دید عموم آبکی عنوان می‌شود.

عبدالهی در پایان ابراز داشت: برخلاف اعتقاد بسیاری از خانواده‌ها که شیر خوب را شیر پرچرب می‌نامند، مصرف شیر کم‌چرب 2.5 درصدی به عموم توصیه می‌شود.

انتهای پیام/63003/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول