اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کارخانه کاغذسازی کریمان بم:

فرآیند تولید کاغذ در کارخانه کاغذسازی بم بومی است

خبرگزاری فارس: مدیر کارخانه کاغذسازی کریمان بم گفت: فرآیند ساخت کاغذ کاملا در این کارخانه بومی شده است و کارخانه‌ای ایرانی با تولیدات ایرانی داریم.

فرآیند تولید کاغذ در کارخانه کاغذسازی بم بومی است

عباس جاویدان در حاشیه تور خبری سازمان صنعت و معدن استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به نیاز منطقه به کارتن خرما و حضور سودجویان در بازار این کالا تصمیم گرفتیم از نیروهای بومی منطقه کمک بگیریم و این کارخانه را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر سه نوع کارتن مورد نیاز برای بسته‌بندی خرما در این واحد تولید و روانه بازار شهرستان بم، نرماشیر، فهرج، زاهدان و مناطق خرماخیز می‌شود.

جاویدان بیان داشت: امروز در دنیا یک کارخانه در کشور چین و کارخانه در بم در حال تولید کاغذ از زواید نخل هستند و البته تحقیقات مدیران میراث فرهنگی در چند سال گذشته نشان داده کاغذ این چوب‌های اضافی نخل بهترین کیفیت را دارند.

وی ابراز داشت: مدت‌ها قبل از سرشاخه نخل کاغذی تولید شده که به گفته یکی از مدیران سابق میراث بعد از گذشت 50 سال هنوز کیفیت و تازگی خود را دارد.

جاویدان گفت: این کارخانه از سال 86 در بم راه‌اندازی شده است در زمان آغاز کار تنها با 50 درصد ظرفیت تولید آغاز به کار کردیم و امروز کارخانه به 100 درصد ظرفیت خود رسیده است.

مدیر کارخانه کاغذسازی کریمان بم بیان کرد: کارخانه کریمان بم روی تولید کاغذ با کیفیت بالا از سرشاخه‌های درخت نخل سرمایه‌گذاری می‌کند.

جاویدان با اشاره به اینکه سه نمونه ورق لاینر، فلوت و کرافت در این کارخانه تولید می‌شود، افزود: 150 نفر به صورت شبانه‌روزی و مستقیم و حدود 300 نفر غیر مستقیم با این کارخانه کار می‌کنند.

مدیر کارخانه کریمان بم با اشاره به اینکه یک محموله این کارخانه روز گذشته به کارتن‌سازی ایران ارسال شده و بازار داخلی این کالا را می‌توانیم تا حدودی پوشش دهیم، عنوان کرد: 100 هزار تن سرشاخه‌های زاید نخل از کشاورزان بمی خریداری شده است.

جاویدان بیان داشت: بخشی از نیاز کارخانه کاغذ مازندران را تامین می‌کنیم و آنها هم بخشی از نیازهای ما به مواد اولیه را تامین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فرآیند ساخت کاغذ کاملا در این کارخانه بومی شده است، گفت: دستگاه‌هایی که در کارخانه کریمان بم خارجی هستند، توسط کارکنان کارخانه بومی شده‌اند و می‌توان گفت کارخانه‌ای ایرانی و تولیدات ایرانی داریم.

مدیر کارخانه کاغذسازی کریمان بم از خرید دستگاه تولید کاغذ با ورژن بالا از کشور چین در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در طرح توسعه‌ای کارخانه، خرید این دستگاه را به منظور تولید کاغذ از سرشاخه‌های نخل در حجم عمده با ورژن کاغذ بالا مدنظر داریم.

انتهای پیام/80018/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول