اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستیار ویژه رئیس جمهور:

کرمان خاستگاه سرمایه‌گذاران است / مصوب شدن 43 طرح مهر ماندگار برای استان کرمان

خبرگزاری فارس: دستیار ویژه رئیس جمهور با بیان اینکه امروز استان کرمان به عنوان یک خاستگاه برای سرمایه‌گذاران مطرح است، گفت: 43 طرح مهر ماندگار برای استان کرمان مصوب شده است.

کرمان خاستگاه سرمایه‌گذاران است / مصوب شدن 43 طرح مهر ماندگار برای استان کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی‌اکبر محرابیان در نشست با مدیران اجرایی، جمعی از فرمانداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان کرمان اظهار داشت: در استان کرمان طی سال‌های اخیر فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و عمرانی فراوانی آغاز شده است که بخش قابل توجهی به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: کرمان چهره پیشتازی در توسعه و آبادانی کشور را برای خودش ترسیم کرده است و امروز این استان به عنوان یک خاستگاه برای سرمایه‌گذاران مطرح است.

محرابیان بیان داشت: تکمیل زیرساخت‌ها برای رشد و توسعه اقتصادی و رضایت‌مندی مردم به عنوان ولی‌نعمتان ما امری ضروری است و تکمیل پروژه‌ها نقش با اهمیتی دارد.

وی افزود: 43 طرح مهر ماندگار برای استان کرمان مصوب شده و طرح‌های مهر ماندگار مسابقه خدمت‌رسانی است و بیشتر دستگاه‌های اجرایی درگیر این پروژه‌ها هستند.

محرابیان ابراز داشت: این مسابقه که در نقاط مختلف ایران توسط دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های نفت، صنعت، بهداشت، درمان، راه، نیرو، سدسازی و نیروگاه‌سازی انجام می‌شود، قابل دفاع و خیره‌کننده است.

وی عنوان کرد: سال جاری سال سختی برای تامین منابع است، اما راندمان اجرایی مشهود است و این پروژه‌ها در استان کرمان رشد قابل توجهی دارد.

این مسئول اذعان داشت: اگر در این مسابقه نتوانیم، پروژه‌ها را به پایان برسانیم، مورد ملامت مردم قرار می‌گیریم.

محرابیان افزود: این امر در کرمان مشهود است و پروژه‌هایی که اعتبارات کمتری نسبت به پروژه‌های دارای اعتبار خوب داشته‌اند، میزان پیشرفت بهتری دارند و این امر نشان می‌دهد، فقط اعتبارات نیست که موجب بالابردن راندمان می‌شود.

وی گفت: گاهی اعتبار زیاد موجب کاهش راندمان می‌شود که نمونه‌هایی از این دست را هم شاهد بوده‌ایم و اگر مسئولی نتواند، پروژه‌اش را به پایان برساند، باید پاسخگوی افکار عمومی و انتظارات باشد.

محرابیان بیان کرد: در اعتبارات و پشتیبانی از بعضی دستگاه‌ها با روش‌های قانونی که برایشان ایجاد شده بود، کارهای خوبی انجام شده است و در اسفند ماه و ماه‌های ابتدایی سال آینده با اعتبارات حاصل از بودجه عمومی، اوراق مشارکت و فروش سهام شرکت‌های دولتی بیشتر پروژه‌ها از اعتبارات خوبی بهره‌مند می‌شوند.

وی با قدردانی از استاندار و مجموعه مدیران استان کرمان ابراز امیدواری کرد، استان کرمان در تکمیل طرح‌های مهر ماندگار پیشگام باشد.

محرابیان بیان داشت: همیشه این بحث مطرح بوده که ظرفیت‌های صنعتی استان کرمان زیاد است، اما کار زیادی در این زمینه صورت نگرفته است و امروز این ظرفیت‌ها به کار گرفته شده و مردم باید از ارزش افزوده و اشتغال طرح‌های اجرا شده، بهره ببرند.

دستیار ویژه رئیس جمهور موضوع آب را یکی از نیازها برای رشد و توسعه استان کرمان دانست و خاطرنشان کرد: طرح‌های خوبی در حوزه آب برای استان کرمان داریم.

محرابیان ابراز داشت: برخلاف اعتبارات خوبی که برای طرح‌ها در نظر گرفته شده و بخش قابل توجهی از این اعتبار هم تزریق شده، اما بعضی از پروژه‌ها پیشرفت خوبی ندارد که سرعت اجرای این طرح‌ها را باید بیشتر کنند.

وی اظهار داشت: کرمان به عنوان وسیع‌ترین استان ایران به شمار می‌آید و مسافت بین شهرستان‌های این استان زیاد است و تکمیل راه‌ها نقش مهمی برای توسعه کرمان دارد که مصوبات و طرح‌های خوبی در زمینه راه‌ها داریم.

محرابیان افزود: پیمانکاران خوبی در کرمان داریم و کیفیت اجرای طرح راه‌ها در این استان خوب است و پیمانکاران بومی از دیگر نقاط قوت کرمان است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت راه‌ها همواره مورد بحث و بررسی بوده است، خاطرنشان کرد: راه‌های با کیفیتی در استان کرمان احداث شده و یا در دست ساخت است.

محرابیان افزود: نیاز است که اعتبارات را بیشتر کنیم، زیرا فشار روی پیمانکاران قابل توجه است.

انتهای پیام/80019/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول