اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پژوهش‌سرای فریدونکنار خبر داد

رشد پژوهشی نوجوانان فریدونکنار در کشور

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهش‌سرای فریدونکنار از رشد علمی و پژوهشی نوجوانان این شهرستان در کشور خبر داد.

رشد پژوهشی نوجوانان فریدونکنار در کشور

حمزه‌علی شیرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری درباره مهم‌ترین عملکرد هفت ساله پژوهش‌سرای دانش‌آموزی فریدونکنار اظهار داشت: راه‌اندازی و تجهیز بخش‌های مختلف پژوهش‌سرا از جمله آزمایشگاه و کتابخانه با بیش از سه هزار جلد کتاب، راهیابی در طرح از پژوهش‌سرا به مرحله کشوری هشتمین جشنواره جوان خوارزمی در نخستین سال تأسیس و برگزاری نمایشگاه دست‌ساخته‌ها در هر سال را داشته‌ایم.

وی افزود: کسب عنوان‌های محققان برتر استان مازندران در دو سال متوالی، انتخاب یک طرح به عنوان طرح برتر کشوری در نهمین جشنواره جوان خوارزمی، کسب عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی مسابقات رباتیک استان مازندران و کسب عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی مسابقات ربوکاپ از جمله مهم‌ترین این دستاوردها بوده است.

مدیر پژوهش‌سرای فریدونکنار همچنین شرکت در مسابقات ربوکاپ مرحله کشوری در بندر انزلی به عنوان نماینده مازندران، راهیابی سه طرح از پژوهش‌سرا به کشور در دهمین جشنواره جوان خوارزمی، ثبت 28 مورد اختراع از دانش‌آموزان شهرستان و کسب مقام هفتم در مسابقات رباتیک کشوری به عنوان تنها تیم دانش‌آموزی در بین دانشجویان فنی را نیز به این لیست اضافه کرد.

شیرپور از راه‌اندازی و فعالیت سایت پژوهش‌سرا، تشکیل هر ساله کلاس‌های آزمایشگاهی و کارگاه‌های مختلف طرح تابستانه، برگزاری مسابقات آزمایشگاهی در سطح شهرستان و شرکت در مسابقات استانی، کسب مقام پنجم در اولین دوره مسابقات ملی رباتیک خوارزمی و برگزاری جلسات ماهانه در پژوهش‌سرا و جلسه کمیته برنامه‌ریزی پژوهش‌سرا در اداره آموزش و پرورش خبر داد.

وی با اشاره به تشکیل کلاس‌های پژوهش و تحقیق پرواز اندیشه‌ها هر ساله در مقطع ابتدایی گفت: از دیگر داشته‌های ما، شرکت در نمایشگاه اختراعات و ابتکارات استان، شرکت در نمایشگاه بزرگ و جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی در تهران، تشکیل دوره آموزشی نانو تکنولوژی و شرکت در نمایشگاه دست‌ساخته‌های شهر فریدونکنار است.

انتهای پیام/2296/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول