اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش جهرم خبر داد

افتتاح پژوهش‌سرای دانش‌آموزی دکتر برنا در جهرم

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش جهرم از افتتاح پژوهش‌سرای دانش‌آموزی دکتر برنا در این شهرستان خبر داد.

افتتاح پژوهش‌سرای دانش‌آموزی دکتر برنا در جهرم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از اداره روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، چنگیز آزادیخواه جهرمی اظهار داشت: این بنا در سال 1379 ساخته شده و در سال 1390 مقاوم‌سازی آن توسط اداره کل نوسازی مدارس استان فارس از محل اعتبارات مقاوم‌سازی مدارس و خیر، دکتر برنا انجام پذیرفته است.

وی افزود: مساحت این بنا یک‌هزار و 609 متر مربع و زیربنای آن یک‌هزار و 218 متر مربع بوده و همچنین دارای امکاناتی شامل سالن کنفرانس، سالن کتابخانه و نمازخانه است.

آزادیخواه با اشاره به اینکه برای مقاوم‌سازی این مرکز اعتباری بالغ بر 350 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و خیری هزینه شده است تصریح کرد: این مرکز در مدت یک سال مقاوم‌سازی شده است.

وی بیان کرد: از جمله فعالیت‌هایی که در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی انجام می‌شود می‌توان به تشکیل کارگاه‌های آموزشی نانوتکنولوژی، رباتیک، برگزاری جشنواره خوارزمی، انجمن‌های علمی، پژوهش و تحقیق و انجمن نجوم اشاره کرد.

مدیر آموزش و پرورش جهرم در ادامه ابراز داشت: یکی از فعالیت‌های قابل توجه پژوهش‌سرا، برگزاری کارگاه آموزشی ایده تا اختراع و ایده تا مقاله است.

وی ادامه داد: موزه پژوهش‌سرا نیز در بخش‌های جهرم‌شناسی، سنگ و فسیل، اشیای قدیمی و تاریخی و مردم‌شناسی فعالیت می‌کند که از علاقمندان برای بازدید دعوت می‌شود.

به گزارش فارس، حمید برنا خیُر و پایه‌گذار پژوهش‌سرای دانش‌آموزی دکتر برنای جهرم در سال 1312 در شهرستان جهرم متولد شده است.

انتهای پیام/ 2448/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول