اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فنی و حرفه‌ای اسدآباد خبر داد

آموزش پرورش گیاهان تزئینی و دارویی در اسدآباد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مرکز فنی و حرفه‌ای اسدآباد گفت: پرورش آلوئه‌ورا، گیاهان تزئینی و دارویی در فنی و حرفه‌ای مرکز برادران اسدآباد آموزش داده می‌شود.

آموزش پرورش گیاهان تزئینی و دارویی در اسدآباد

یعقوب فشخورانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با اشاره به اینکه این دوره آموزشی به صورت عملی در گلخانه‌ای به مساحت 700 مترمربع در مرکز فنی و حرفه‌ای برادران برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این گلخانه پرورش انواع گیاهان تزئینی، دارویی، آلوئه‌ورا، موسیر، توت ‌فرنگی و زعفران داده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آلوئه‌ورا نوعی گیاه حاوی ویتامین و اسیدهای آمینه است که به عنوان گیاه منتخب جهانی شناخته شده است، تصریح کرد: این گیاه برای بیماری‌های قند خون استفاده می‌شود.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای اسدآباد در ادامه با بیان اینکه اکثریت استقبال‌کنندگان از آموزش این دوره از پرورش گیاهان تزئینی را فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها خواند و افزود: در حال حاضر برای آموزش دوره پرورش و کشت گیاهان دارویی و تزئینی با دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی قراردادی بسته‌ایم.

فشخورانی با بیان اینکه برخی افراد با شرکت در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دنبال مدرک‌‌گرایی هستند، تصریح کرد: باید دید جامعه نسبت به آموزش در فنی و حرفه‌ای تغییر کند چرا هدف این آموزش‌ها کسب مهارت و ایجاد اشتغال است.

وی از تحقق یک هزار و 700 درصدی ایجاد اشتغال در فنی و حرفه‌ای اسدآباد خبر داد و گفت: امسال این اداره برای 118 نفر شغل ایجاد کرده است.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای اسدآباد با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای شهرستان در سال‌های 90 و 91 از لحاظ آموزش 4 هزار و 120 نفر ثبت‌نامی داشته که نسبت به وسعت جمعیت در صدر استان قرار دارد، افزود: از ابتدای امسال نیز 146 دوره آموزش در دو مرکز برادران و خواهران برگزار شده که 2 هزار و 66 نفر در بخش دولتی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

وی از کمبود خوابگاه در مراکز فنی و حرفه‌ای اسدآباد برای کارآموزان اشاره کرد و یادآور شد: ما در برنامه پنجم توسعه ساخت و ساز جدید را داریم اما به دلیل کمبود اعتبارات نمی‌توانیم پروژه‌ای را آغاز کنیم.

انتهای پیام/89008/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول