اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده طب‌الصادق:

اعطای وام قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان/کمک بلاعوض به کارآفرینان عرصه گیاهان دارویی

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده طب‌الصادق گفت: این مؤسسه وام قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌دهد و به افرادی که در زمینه گیاهان دارویی اشتغال‌آفرینی کنند،کمک بلاعوض می‌کند.

اعطای وام قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان/کمک بلاعوض به کارآفرینان عرصه گیاهان دارویی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان پیام نجفی در نشست افتتاح مؤسسه ترویج سلامت طب‌الصادق اظهار کرد: موسسه طب‌الصادق به همت سازمان خیریه کارآفرینی، دانشگاه خوراسگان و سازمان جهاد کشاورزی استان شکل گرفته است و 25 بهمن‌ماه با حضور خیران و مسئولان و محققان کار خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در صدد ترویج، آموزش، پژوهش فناوری و حمایت از ایده‌های دانش‌بنیان درباره غذاهای سالم، گیاهان دارویی و طب سنتی هستیم.

رئیس پژوهشکده طب‌الصادق تأکید کرد: علاوه بر ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه غذای سالم و ارگانیک به آموزش مباحث مربوطه به این حوزه‌ها نیز پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ورودی و آغازگر کار این موسسه ایده‌های شرکت‌های دانش بنیان و تیم‌های تحقیقاتی شکل گرفته است، تاکید کرد: این مؤسسه خودش وارد عرصه تولید و توزیع نمی‌شود و ترویج آموزش و معرفی تحقیقات به سرمایه‌گذاران، برقراری ارتباط میان فناوران، خیران و سرمایه‌گذاران، آموزش شناسایی پژوهش‌های کاربردی، توسعه و تجاری‌سازی طرح‌ها و مشاوره در این زمینه را بر عهده دارد.

نجفی ادامه داد: برنامه اولیه ما آموزش و ترویج و دعوت از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط است تا در دوره‌ها و سمینارهای آموزشی شرکت کنند و عرصه فعالیت خود را بشناسند و قصد داریم پیوند میان خیران و سرمایه‌گذاران را برقرار کنیم که تیم‌های اولیه تشکیل شده در زمینه گیاهان دارویی است.

وی اضافه کرد: ظرفیت خام برای ایجاد اشتغال در زمینه غذای ارگانیک و سالم، طب سنتی گیاهان دارویی در کشور فراهم است که باید به فارغ‌التحصیلان، خیران و سرمایه‌گذاران معرفی شود.

رئیس پژوهشکده طب‌الصادق تأکید کرد: کشور ما از کمبود غذای سالم و گیاهان دارویی رنج می‌برد و این مؤسسه به دنبال این است که با همت مردمی و با کمک دانشجویان علاقه‌مند، خیران و کارشناسان این عرصه‌ها را به جامعه نشان دهد تا به طور اتوماتیک زمینه فعالیت و کارآفرینی و اشتغال برای عموم مردم ایجاد شود.

وی اضافه کرد: همچنین این مؤسسه وام قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌دهد و یا افرادی که در زمینه گیاهان دارویی اشتغال آفرینی کنند کمک بلاعوض اعطا می‌کند.

انتهای پیام/63008/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول