اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بویراحمد:

کمبود مسجد مهم‌ترین مشکل شهرستان بویراحمد است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار بویراحمد با بیان این‌که وجود هشت مسجد در این شهر جوابگو نیست، گفت: کمبود مسجد مهم‌ترین مشکل شهرستان بویراحمد است.

کمبود مسجد مهم‌ترین مشکل شهرستان بویراحمد است

حمید دانش‌آموز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: شهرستان بویراحمد به عنوان بزرگترین شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود که حدود یک سوم جمعیت این استان را به خود اختصاص داده است.

معاون سیاسی فرماندار بویراحمد گفت: حدود 80 درصد از جمعیت این شهرستان در بخش مرکزی بوده که حدود 100 هزار جمعیت شهری و 100 هزار دیگر در حوزه‌های شهری و محدوده شهر مستقر هستند.

دانش آموز شرایط موجود برای شهرستان بویراحمد را متفاوت‌تر از دیگر شهرستان‌ها خواند و گفت: از معضلات و مشکلات در این شهرستان بحث سرقت بوده که نیمی از سرقت‌های استان در این شهرستان رخ می‌دهد از اهم اقدامات لازم در این خصوص لحاظ و ارائه آن در شورای فرهنگی شهرستان و کمیسیون مربوطه استانی بوده است.

وی اعتیاد را از معضلات موجود در شهرستان بویراحمد بیان کرد و گفت: اعتیاد در این شهرستان به وضوح قابل مشاهده بوده که حدود 5 کمپ ترک اعتیاد در این شهرستان راه‌اندازی شده و جای تاسف دارد که زنان این شهرستان دارای کمپ ترک اعتیاد هستند از این رو باید این امر ریشه‌یابی و اقدامات لازم نیز اعمال شود.

این مسئول تصریح کرد: امر طلاق در شهرستان بویراحمد به دو تا سه درصد نیز رسیده و توجه به این امر نیازمند همت مسئولان و متولیان امر بوده که با آموزش‌های قبل از ازدواج می‌توانند راهکارهای مفید را به جامعه هدف جهت کاهش این معضل داشته باشند.

دانش‌آموز گرایش به ماهواره و مشهود بودن بی‌حجابی و بد‌حجابی در سطح شهر را از دیگر مشکلات در شهرستان بویراحمد بیان کرد و گفت: بی‌حجابی و بدحجابی در سطح ادارات و دستگاه‌های دولتی مشاهده می‌شود از این رو مسئولان دستگاه‌های اجرایی در امر بی‌حجابی ادارات خود توجه و اقدام به اصلاح آن‌ها کنند تا در سطح شهرها این امر اصلاح شود.

معاون فرماندار بویراحمد وجود کودکان کار در فصل‌های تابستان و بهار را از دیگر معضلات عنوان کرد و گفت: مشکل عمده عدم توجه مردم به رعایت مسائل و استفاده غیر مجاز از انشعابات بوده که انتظار داریم دستگاه‌های فرهنگی و روحانیون توجه به این امر را در دستور کار خود قرار دهند.

برتری نزاع‌های دسته جمعی به فردی در شهرستان بویراحمد

وی کمبود مسجد در مرکز استان را مهمترین مشکل برشمرد و گفت: مشکل کمبود مسجد در شهر یاسوج به وضوح قابل مشاهده است و وجود هشت مسجد در این شهر جوابگو نبوده در صورت  گرایش افراد به مسجد و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی می‌تواند در کاهش معضلات اجتماعی در سطح شهرستان بکاهد.

این مسئول تصریح کرد: دامن‌زدن به نزاع‌های دسته جمعی از معضلات در شهرستان بویراحمد است که نزاع‌های دسته جمعی تاکنون کاهش چشم‌گیری داشته و درگیری‌های فردی در این خصوص افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/82011/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول