اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح دکتر حسابی شیراز

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز با بیان اینکه 95 درصد عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح دکتر حسابی این شهر انجام شده، گفت: تلاش می‌کنیم این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح دکتر حسابی شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه دفتر شهردار این شهر، علیرضا پاک‌فطرت در بازدید از پروژه تقاطع غیر همسطح دکتر حسابی شیراز اظهار داشت: تقاطع غیر همسطح دکتر حسابی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی شهر شیراز است که شامل چند پل می‌شود.

این مسئول با تاکید بر آماده‌سازی این پروژه تا پایان اسفند ماه سال جاری عنوان کرد: اگر این تقاطع تا پیش از عید نوروز به بهره‌برداری برسد، مشکلات بسیاری از مردم در تمام نقاط شیراز با توجه به عملکرد فرا شهری این پروژه، مرتفع می‌‌شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه تقاطع دکتر حسابی، بزرگراه آرین را به حسینی‌الهاشمی متصل می‌کند، افزود: علاوه بر سهولت دسترسی به برخی مسیرها نظیر سایت نمایشگاه دائمی گلستان و دانشگاه پیام نور، ترافیک پل معالی آباد نیز تا حدود بسیاری با اتکا به بهره‌برداری از این تقاطع کاهش می‌یابد.

پاک‌فطرت با اشاره به میزان هزینه‌ کرد پروژه دکتر حسابی بیان داشت: 25 میلیارد تومان هزینه تملک این پروژه شده و هزینه عملیات خاک برداری نیز بیش از دو برابر برآورد اولیه بوده است.

وی ادامه داد: مشکلات این پروژه تا حدود بسیاری حل و فصل شده البته مشکل روشنایی برای فعالیت در شب و کمبود ماشین‌آلات وجود دارد که مقرر شده سازمان آتش‌نشانی دو برج نوری در این منطقه مستقر کند و برای تجهیز ماشین‌آلات بیشتر مجموعه شهرداری بسیج هستند.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: چنانچه دست‌اندرکاران و کارگران این تقاطع 24 ساعته کار کنند، در زمان تعیین شده می‌توان این پروژه را به بهره‌برداری رساند.

پاک‌فطرت تصریح کرد: از آنجا که زمین این منطقه معارض داشته، این پروژه بیش از یک سال متوقف ماند، اما کار در مرحله دوم روند سریع‌تری داشته و دارد.

شهردار شیراز اذعان داشت: پیش از توقف 20 تا 25 درصد پیشرفت فیزیکی بیشتر حاصل نشده بود و اکنون شاهد پیشرفت 95 درصدی آن هستیم.

وی با بیان اینکه تقاطع دکتر حسابی، فضای شهری دلنشینی را به وجود می‌آورد و یک المان شهری معین خواهد بود، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر کاهش ترافیک، شاهد صرفه‌جویی در وقت و سوخت خواهیم بود.

انتهای پیام/2448/ن/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول