اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

صدور 42 فقره پروانه اکتشاف معدن در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از صدور 42 فقره پروانه اکتشاف معدن در این استان خبر داد.

صدور 42 فقره پروانه اکتشاف معدن در چهارمحال و بختیاری

رحمان کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: رشد و توسعه اقتصادی در گذر زمان، یکی از مهم ترین شروط پویایی همه کشورهای جهان است، این مهم در کشورهای صنعتی توسعه یافته، یکی از ارکان اصلی نظام اقتصادی بوده و موتور محرکه اصلی توسعه نظام سیاسی و اجتماعی آن جوامع محسوب می‌شود.

وی افزود: با نگاهی کلی به سیستم اقتصادی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، یک قاعده کلی در مورد اقتصاد همه کشورها صادق است؛ نهادهای مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شکل گرفته در جوامع، در نتیجه کنش متقابل و رفع نیازهای ضروری بوجود آمده و متناسب با فرهنگ و ساختار هر جامعه ای شکل گرفته و در گذر زمان، با افزایش گردش اطلاعات و نیاز به اتکاء به قاعده خود ترمیمی، مراحل تکامل و رشد را طی کرده است.

کرمی تأکید کرد: در این مسیر کشورهای مختلف، با توجه به موقعیت ذخائر و بهره‌مندی از پتانسیل‌های مختلف، مسیر توسعه را مشخص می‌کنند، ولی نکته مشترک در مسیر توسعه اکثر کشورها، اتکا به پتانسیل‌ها و تبدیل آن با بالاترین بهره‌وری به سرمایه مولد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری منابع معدنی را یکی از مهمترین مزیت‌های نسبی کشور در ورود به توسعه صنعتی برشمرد و گفت: حرکت در مسیر گذر از مزیت‌های نسبی به رقابتی و کاهش سهم منابع و افزایش سهم تکنولوژی در ارزش افزوده، ارزش ذاتی خود را در طول زنجیره ارزش حفظ کرده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس پتانسیل‌های معدنی موجود در استان در حال حاضر 42 فقره پروانه اکتشاف در سطح استان با سطح تحت پوشش 35 کیلومتر مربع و پیش بینی سرمایه گذاری 8 هزار میلیون ریالی در دست اجرا است.

*چهارمحال و بختیاری 147 معدن فعال دارد

کرمی تعداد معادن فعال در سطح استان را 147 معدن برشمرد و افزود: این معادن با ظرفیت تولید افزون بر 8 میلیون تن انواع مواد معدنی در سطح استان فعال است.

وی با اشاره به انواع مواد معدنی استخراج شده از سطح معادن استان ادامه داد: مواد معدنی از جمله  مرمریت، آرژیلیت و بوکسیت، سنگ گچ، سنگ لاشه، سیلیس و مواد اولیه، سیمان با سرمایه گذاری 483 میلیارد ریال از سطح معادن این استان استخراج می‎شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: معادن این استان با اشتغالزایی یک هزار و 323 نفر توانسته با ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و مطمئن نقش مهمی را در اقتصاد استان و کشور ایفا کند.

وی تصریح کرد: با حمایت‌های خوب مجموعه نظام از سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف معدن در این استان بهترین موقعیت را در اختیار سرمایه‌گذاران گذاشته تا هم به رشد سرمایه‌گذاری کشور کمک شود و هم از سود سرمایه‌گذاری بسیار خوبی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/68001/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول