اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

همدان جزو 10 استان معدنی کشور است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به وجود 280 معدن با ذخیره شناخته شده یک میلیارد و 450 میلیون تن در همدان گفت: استان همدان جزو 10 استان معدنی کشور است که می‌توان از این ظرفیت عظیم برای پیشرفت استان بهره برد.

همدان جزو  10 استان معدنی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو سامری عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به پیشرفت‌ها و اقدامات انجام شده در زمینه تولید ثروت و ایجاد اشتغال در سطح استان اظهار داشت: این مهم مرهون تلاش و همدلی فعالان اقتصادی و پیگیری‌های مطلوب مسئولان بوده است.

وی با اشاره به ادغام بازرگانی و صنایع و معادن، روند انجام این مهم را بسیار سخت عنوان کرد و افزود: از آن جا که این امر در روان‌تر شدن فعالیت‌های توزیع‌کنندگان و تولیدکنندگان مثمر ثمر بود، به مرحله اجرا درآمد.

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: نزدیک به 40 درصد تولید ناخالص داخلی کشور مربوط به دو بخش بازرگانی و صنایع و معادن بود که با ادغام این دو، مسئولیت‌های بسیاری برای مدیران سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ایجاد شد.

وی با بیان اینکه استان همدان بعد از این ادغام وظایف و فعالیت‌های خود را خوبی را انجام داد، افزود: در این مدت با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با کمترین مشکل، توانستیم خدمت‌رسانی‌های خوبی به مردم استان داشته باشیم.

سامری در ادامه گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 430 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد تومان در سطح استان فعال است.

وی با اشاره به وجود 280 معدن با ذخیره شناخته شده یک میلیارد و 450 میلیون تن اظهار داشت: استان همدان جزو 10 استان معدنی کشور است که می‌توان از این ظرفیت عظیم برای پیشرفت استان بهره جست.

معاون عمرانی استاندار همدان از تولید 5 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان سخن گفت و ادامه داد: توجه به صنایع تبدیلی در این بخش می‌تواند عامل افزایش ارزش افزوده استان باشد.

وی با اشاره به مشکلات فراروی فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان تصریح کرد: با وجود مشکلات و مسائل اقتصادی، واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی در راستای تحقق منویات رهبری اقدام می‌کنند و در این زمینه مسائلی چون تحریم و فشار خللی در اراده راسخ آنها ایجاد نکرده است.

انتهای پیام/89002/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول