اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان خبر داد

ایجاد 40 شرکت آب معدنی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از موافقت ایجاد 40 شرکت آب معدنی در استان خبر داد و گفت: ظرفیت بسیار خوبی برای شرکت‌های آب معدنی در گیلان وجود دارد.

ایجاد 40 شرکت آب معدنی در گیلان

سیف‌الله آقابیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه آب ارزشمندترین نیاز بشری است، اظهار کرد: در دوران کنونی آب از ارزش بالایی برخوردار است.

وی به وجود 54 رودخانه پرآب و دائمی در گیلان اشاره کرد و افزود: بالغ بر 7.5 درصد آب تجدیدپذیر کشور در گیلان وجود دارد.

این مسئول، سرانه آب تولیدی در کشور را حدود یک‌هزار و 600 مترمکعب عنوان کرد و گفت: سرانه آب تولیدی در گیلان بیش از سه‌هزار و 500 مترمکعب است که فرصت مناسبی برای توسعه کشاورزی استان محسوب می‌شود.

*بهره‌برداری 24 پروژه آب منطقه‌ای گیلان در دهه فجر

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال 24 پروژه به بهره‌برداری رسیده است، اذعان کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد و 500 میلیون تومان اجرا شده است.

آقابیگی، میزان آب پشت سد سپیدرود را مناسب خواند و تصریح کرد: میزان آب پشت این سد نسبت به سال گذشته حدود 15 درصد افزایش یافته است.

وی درباره مدیریت درست منابع آب نسبت به سال‌های گذشته، گفت: سعی کرده‌ایم منابع آب را از راه‌های دیگر تامین کنیم تا میزان آب پشت سد سپیدرود برای فصل کشاورزی مناسب باشد.

*عمر قانونی سد سپیدرود پایان یافته است

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با تصریح بر اینکه عمر قانونی سد سپیدرود پایان یافته است، خاطرنشان کرد: به دلیل مراقبت‌های خوب هنوز شاهد فعالیت مناسب این سد هستیم.

به گفته وی، سد سپیدرود یک‌میلیارد و 760 میلیون مترمکعب حجم دارد که بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعب آن حجم مفید و حدود 600 میلیون مترمکعب رسوب است.

*پیشرفت 90 درصدی سد شهر بیجار

آقابیگی از پیشرفت حدود 90 درصدی سد شهر بیجار خبر داد و خاطرنشان کرد: در صورت اتمام این پروژه تا پایان دولت دهم، بالغ بر 220 روستا از این سد بهره‌مند می‌شوند.

وی درباره وضعیت سد شفارود، افزود : این سد در مرحله تخصیص اعتبار از منابع خارجی با مشکلاتی مواجه شده است که به‌زودی برطرف می‌شود.

این مسئول یکی دیگر از مشکلات روند احداث سد شفارود را اعتراض سازمان منابع طبیعی عنوان کرد و متذکر شد: متعهد شده‌ایم به میزان 1.5 برابر درخت‌هایی که در مسیر این سد قطع می‌شود در مکانی دیگر کاشته شود.

*ایجاد 40 شرکت آب معدنی در گیلان

آقابیگی از موافقت برای ایجاد 40 شرکت آب معدنی در استان خبر داد و اذعان کرد: ظرفیت بسیار خوبی برای شرکت‌های آب معدنی در گیلان وجود دارد.

وی مجموع اعتبارات امسال شرکت آب منطقه‌ای گیلان را بالغ بر 122 میلیارد تومان عنوان ذکر کرد و یادآور شد: حدود 105 میلیارد تومان اعتبار از طریق فروش اوراق مشارکت وارد صنعت آب استان می‌شود.

ا‌نتهای پیام/2300/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول