اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 500 میلیون تومان

دانشکده معدن نهبندان راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: در ششمین روز از دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی و با اعتبار 500 میلیون تومانی دانشکده معدن نهبندان راه‌اندازی شد.

دانشکده معدن نهبندان راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رئیس دانشگاه بیرجند ظهر امروز در مراسم افتتاح و راه‌اندازی دانشکده معدن نهبندان گفت: شهرستان نهبندان یکی از قطب‌های معدنی خراسان جنوبی به شمار می‌رود.

محمدرضا میری ادامه داد: وجود معادن فراوان و غنی در این منطقه سبب شده تا دانشکده معدن که به عنوان زیرساختی مهم برای استفاده بهینه از این منابع خدادادی است، در نهبندان راه‌اندازی شود.

دانشکده معدن نهبندان با 52 دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد

وی تصریح کرد: تولید علم در کنار آموزش مهارت‌ها در تمام زمینه ها و رشته‌ها می‌تواند در پیشرفت و روند اقتصادی هر منطقه تحول اساسی ایجاد کند که یکی از اهداف راه‌اندازی این دانشکده نیز همین مهم بوده است.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه این دانشکده هم‌اکنون دارای دو رشته استخراج و فرآوری مواد معدنی است، تصریح کرد: در حال حاضر و به عنوان نخستین گام تعداد 52 دانشجو در این دانشکده مشغول تحصیل می‌شوند.

 

میری با اشاره به اینکه دانشکده معدن نهبندان در زمینی به مساحت 30 هکتار احداث می‌شود، متذکر شد: تاکنون برای راه‌اندازی دانشکده معدن نهبندان اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان هزینه شده است.

مصوب شدن 400 میلیون تومان اعتبار برای دانشکده معدن نهبندان

وی اضافه کرد: هم‌اکنون مبلغ 600 میلیون تومان اعتبار دیگر نیز در اختیار ما برای توسعه این دانشکده است.

رئیس دانشگاه بیرجند از مصوب شدن مبلغ 400 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات طرح توسعه نهبندان برای این دانشکده خبر داد و اذعان داشت: در صورت اختصاص این میزان اعتبار فاز نخست این دانشکده به طور کامل تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/69003/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول