اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایانه حمل و نقل غرب گیلان خبر داد

آغاز پیش فروش بلیت سفرهای نوروزی غرب گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر پایانه حمل و نقل غرب گیلان از آغاز پیش فروش بلیت سفرهای نوروزی با وسایل نقلیه عمومی از تاریخ یکم اسفند امسال در شهرهای غربی این استان خبر داد.

آغاز پیش فروش بلیت سفرهای نوروزی غرب گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، سید مرتضی عظیمی عصر امروز در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی در محل فرمانداری این شهرستان با اشاره به آمادگی رانندگان حمل و نقل عمومی مناطق غرب گیلان، اظهار کرد: رانندگان و کاربران ترافیک در حوزه حمل و نقل عمومی برای آمادگی در ایام نوروز آموزش می‌بینند.

وی از اجرای مرحله نخست آموزش‌های مذکور در حوزه ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی در هفته گذشته خبر داد و افزود: رانندگان حمل و نقل عمومی مربوط به پایانه غرب گیلان به مناسبت ایام نوروز در محل پایانه حمل و نقل صومعه‌سرا آموزش‌های لازم را سپری کرده‌اند.

مدیر پایانه حمل و نقل غرب گیلان با بیان اینکه ایمنی مسافر و کالا از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است، ادامه داد: آموزش‌های رانندگان نیز برای ارتقای ایمنی مسافران و کالا است.

وی با اشاره به اینکه طبق قوانین جدید، تمام رانندگان حمل و نقل کالا باید 46 ساعت و در بخش مسافر 45 ساعت آموزش پیش از فعالیت را طی کنند، تصریح کرد: این آموزش‌ها برای کاهش میزان تلفات جانی و مالی در جاده‌های کشور ضروری است.

عظیمی به زمان پیش فروش بلیت سفرهای نوروزی برای مسافران وسایل نقلیه عمومی اشاره کرد و گفت: از تاریخ یکم اسفند امسال پیش‌فروش بلیت برای متقاضیان در پایانه حمل و نقل عمومی چهار شهرستان غرب گیلان آغاز می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه در سال جاری 11 دستگاه اتوبوس در صومعه‌سرا برای جابه‌جایی ایمن‌تر مسافران نوسازی شده است، خاطرنشان کرد: اکنون 500 راننده در بخش حمل و نقل عمومی کالا و مسافر در صومعه‌سرا فعالیت می‌کنند.

مدیر پایانه حمل و نقل غرب گیلان، صومعه‌سرا را دارای 41 نقطه حادثه‌خیز دانست و متذکر شد: عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران بیشترین آمار تلفات جانی در این نقاط حادثه‌خیز را تشکیل می‌دهند.

وی گیلان را از استان‌های مهم گردشگرپذیر در کشور نامید و اذعان کرد: گیلان به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی شاهد مسافران زیادی در مناطق شهری و روستاهاست.

عظیمی به توزیع بروشورهای نوروزی ویژه مسافران و گردشگران در صومعه‌سرا اشاره کرد و یادآور شد: این بروشورها موقعیت مناسبی برای کاهش بار ترافیکی و ایمنی مسافران فراهم می‌کند.

ا‌نتهای پیام/84003/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول