اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس:

برخی از زمین‌های مازندران قابلیت بهره‌برداری چهار فصل دارند

خبرگزاری فارس: نماینده سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر وزیر جهاد کشاورزی به مازندران گفت: 150 هزار هکتار از زمین‌های میانی مازندران قابلیت بهره‌برداری در چهار فصل را دارند.

برخی از زمین‌های مازندران قابلیت بهره‌برداری چهار فصل دارند

سید هادی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سوادکوه از مصوبات اثربخش در حضور یک روزه وزیر جهاد کشاورزی در استان مازندران خبر داد و گفت: سلسله سؤالاتی از وزیر جهاد کشاورزی درباره موضوع‌های تعاون روستایی، مرکز تحقیقات کشاورزی، شیلات، خدمات حمایتی و مسائل مختلف کشاورزی در حوزه ملی و استانی داشتم که پس از 3 جلسه با وزیر و دعوت 2 نماینده سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سیمرغ، مقرر شد که وزیر به حوزه انتخابیه و استان مازندران سفر کند.

نماینده سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی به حضور وزیر جهاد کشاورزی در حوزه انتخابیه و بازدید از شرکت روغن‌کشی بازرگانی گل سفید البرز، محل شهرک صنعتی شهر زیراب، شهرک صنعتی بشل و خزرشیر سوادکوه و بررسی گسترش مساحت این شهرک که از مصوبات سفر دوم هیئت دولت بوده است، بازدید از مجتمع پیشرفته دامپزشکی دوک قائمشهر، بازدید از زمین‌های آب گرفته سیمرغ، بازدید از پرورش ماهی جویبار و جلسه شورای کشاورزی استان مازندران اشاره کرد و افزود: در جلسه شورای کشاورزی مازندران، استاندار مازندران، 5 نماینده مازندران در مجلس شورای اسلامی و مسئولان حوزه کشاورزی ملی و استانی حضور داشتند.

5 هزار پرونده سند زمین‌های کشاورزی در دادگاه‌های سوادکوه

حسینی به برخی از موضوع‌های مورد بررسی در جلسه شورای کشاورزی مازندران اشاره کرد و یادآور شد: 5 هزار پرونده مربوط به سنددار کردن زمین‌های مردم توسط منابع طبیعی در دادگاه‌های سوادکوه وجود دارد که در این جلسه قول پیگیری داده شد.

150 هزار هکتار از زمین‌های مازندران 4 فصل هستند

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به وجود 150 هزار هکتار از زمین‌های میانی استان مازندران که در 3 فصل از سال دچار آبگرفتگی می‌شوند، اشاره و خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی می‌توان در همه فصول از این زمین‌ها بهره‌برداری کرد که مقرر شد نمایندگان و استانداران شمالی نامه‌ای را برای رؤسای قوه مجریه و مقننه تهیه کنند تا در صورت تایید در بودجه قرار گیرد و در 3 سال، زمین‌های موردنظر به دفعات بیشتری مورد استفاده قرار گیرند.

وی افزود: تقویت تحقیقات کشاورزی، افزایش تجارت مرکبات، تامین منابع اولیه کارخانجات مرتبط با کشاورزی نیز از موضوع‌های دیگر مورد بررسی در این جلسه بوده است.

حسینی، مجموع مذاکرات انجام شده در شورای کشاورزی استان مازندران در حضور وزیر جهاد کشاورزی را با پیگیری مسئولان شهرستانی و استانی نتیجه‌بخش و اثرگذار توصیف کرد.

انتهای پیام/86015/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول