اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 6 مشهد خبر داد

برخورد جدی با واحدهای اقامتی غیرمجاز در مشهد

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 6 بر سامان‌دهی واحد‌های اقامتی فاقد مجوز حریم رضوی تاکید کرد.

برخورد جدی با واحدهای اقامتی غیرمجاز در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شهرام کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح سامان‌دهی واحد‌های اقامتی فاقد مجوز حریم رضوی با هماهنگی شهرداری و توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و اداره اماکن عمومی و با همکاری نیروی انتظامی در حال اجرا است، که با شناسایی واحد‌های اقامتی فاقد مجوز، شناسنامه‌دار کردن واحدهای مجاز و خدماتی از این دست، آمادگی بیشتری در زمینه اسکان زائران ثامن‌الحجج (ع) محقق می‎شود.

وی افزود: از بین بردن و رفع معضلات فرهنگی اجتماعی و حقوقی ناشی از فعالیت غیر‌مجاز این واحد‌ها، با نظارت دقیق بر موارد بدون مجوز، افزایش ظرفیت‎های اقامتی و ورود و خروج مسافران صورت می‎گیرد.

وی اظهار کرد: بطور کلی واحدهایی که در سطح شهر مشهد اقدام به پذیرش زائر می‌‎کنند، به دو گروه واحدهای اقامتی مجاز و دارای مجوز بهره‌برداری همچون هتل‏ها، هتل آپارتمان‎ها، مهمانپذیرها، واحدهای مسکونی-اقامتی مجاز و از سوی دیگر واحدهای اقامتی غیرمجاز و فاقد مجوز بهره‌‌برداری شامل بعضی حسینیه‌ها و تکایا، زائرسراها، مهمانسراها و منازل شخصی تقسیم می‎شوند.

شهردار منطقه 6 در ادامه اذعان داشت: تراکم بالای هتل‎ها در مرکز شهر مشهد و در پیرامون حرم مطهر رضوی خصوصاً در ضلع شمالی، جنوبی و غربی آن بوده و هر چه از این محدوده فاصله می‌گیریم، از تعداد هتل‎ها و زائرسراهای مجاز و مورد تایید کاسته می‌شود.

وی به سیل عظیم مسافران نوروزی پایتخت معنوی اشاره و اعلام کرد: با توجه به زائرخیزی این منطقه به ویژه محدوده ناحیه یک شهرداری منطقه 6، مالکان واحدهای مسکونی نسبت به پرداخت بهای خدمات بهره‎برداری موقت از کاربری ملک اقامتی خود که در طرح ساماندهی اسکان زائران توسط میراث فرهنگی و گردشگری مورد تایید قرار گرفته است، مکلفند مطابق تعرفه‎های مشخص شده به ادارات نواحی چندگانه شهرداری مراجعه و مبلغ مقرر شده را واریز کنند، در غیر این صورت شهرداری با شناسایی این املاک و هماهنگی با مراجع قضایی و انتظامی جهت برخورد قانونی و پلمپ واحد مزبور اقدام خواهد کرد.

کریمی اخذ گواهی پایان کار شهرداری را به عنوان استاندارد اولیه این اماکن نام برد و از شناسایی 129 واحد مسکونی با کاربری اقامتگاه زائر در ناحیه یک منطقه تحت مدیریت خود خبر داد.

وی تصریح کرد: طبق گزارشات رسیده 96 باب منزل فاقد مجوز پایان کار هستند که در صورت عدم مراجعه مالکان این واحدها به ناحیه مربوطه، طبق تبصره ذیل بند 24 ماده 55 قوانین شهرداری، با متخلفان برخورد می‎شود.

انتهای پیام/70005/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول