اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرداری منطقه 3 مشهد خبر داد

اسکان اضطراری زائران نوروزی در منطقه 3 مشهد

خبرگزاری فارس: سرپرست شهرداری منطقه 3 مشهد گفت: شهرداری منطقه آماده اسکان اضطراری زائران نوروزی در صورت نامساعد بودن شرایط جوی است.

اسکان اضطراری زائران نوروزی در منطقه 3 مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی یوسف‎زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه 3 مشهد به عنوان یکی از اصلی‌ترین مبادی ورودی مشهد مقدس شناخته می‎شود و ما در قالب طرح استقبال از بهار و در راستای رفاه حال زائران، در صورت بروز شرایط بحرانی اقدامات لازم جهت اقامت زائران را فراهم کرده‎‏ایم.

وی ادامه داد: مکان در نظر گرفته شده برای اسکان اضطراری زائران سالن ورزشی یاس است که در صورت نیاز هر خانواده می‌تواند به مدت یک شب در این محل اقامت کند.

یوسف‌زاده در خصوص سایر اقدامات برنامه‌ریزی شده جهت استقبال از بهار 92 عنوان کرد: انجام نقاشی دیواری به مساحت هزار متر مربع در بلوار مجلسی از دیگر برنامه‌های شهرداری منطقه در آستانه نوروز است که زیرسازی‌های مورد نیاز در این رابطه انجام شده و نقاشی‌ها به‌زودی آغاز می‌شود.

سرپرست شهرداری منطقه 3 مشهد با تاکید بر لزوم زیباسازی شهر خاطر ‎نشان کرد: نقاشی‌های دیواری با محوریت استقبال از بهار و با مضامین گل‌های بهاری تاثیر بسزایی در زیباسازی منطقه خواهد داشت.

یوسف‌زاده همچنین از برپایی ایستگاه استقبال از زائر میدان راه‎آهن، خبر داد و افزود: به منظور استقبال هر چه بهتر از زائران بارگاه ملکوتی آقا علی بن موسی الرضا (ع) در ایام نوروز، ایستگاه استقبال از زائر در میدان راه آهن که یکی از مبادی ورودی اصلی شهر است استقرار می‌یابد که این ایستگاه در قالب 15 غرفه آماده خدمت‌رسانی به هموطنان است.

یوسف‌زاده با اشاره به آغاز فعالیت این غرفه از 28 اسفند ماه عنوان کرد: غرفه‌های ایستگاه استقبال از زائر شامل خدمات مشاوره‌ای، چکاپ، خلاقیت کودک، گردشگری، غربالگری، مشاوره تغذیه و فعالیت‌های ورزشی است که تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

وی برپایی جنگ‌های شبانه را از دیگر اقدامات ایستگاه استقبال از زائرین و مجاورین دانست و افزود: طبق زمان‎بندی‌های صورت گرفته، جنگ‌های شبانه و جشنواره بهارانه شامل جشنواره‌های غذا، نوشیدنی‌های سالم، دوقلوها و مواردی از این قبیل نیز طی شب‎های مختلف در این ایستگاه انجام می‎شود.

یوسف‌زاده با اشاره به همزمانی ایام دهه فاطمیه و عید نوروز تصریح کرد: ایستگاه استقبال از زائر در 5 روز ابتدایی به نورافشانی و برگزاری آیین‌های محلی خراسانی پرداخته و پس از آن ویژه برنامه‌های متناسب با دهه فاطمیه در آن برپا خواهد شد.

سرپرست شهرداری منطقه 3 مشهد خاطر نشان کرد: ایستگاه استقبال از زائر منطقه 3 مشهد واقع در میدان راه آهن به‌طور جداگانه از ساعت 8 الی 12 صبح پذیرای زائران عزیز و از ساعت 14 الی 20 آماده ارائه خدمت به مجاورین است.

یوسف‌زاده با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در آسفالت معابر خاکی تصریح کرد: در راستای طرح استقبال از بهار و طی عملیاتی ضربتی، آسفالت معابر خاکی منطقه شروع شده و با توجه به مساعد بودن شرایط جوی، امیدواریم عملیات روکش کامل آسفالت با مشارکت مردم اتمام پذیرد.

وی یادآور شد: علاوه بر آسفالت معابر خاکی و ترمیم سطوح آسفالت موجود، پروژه‌های ترافیکی و برنامه‌های فرهنگی متعددی جهت رفاه حال زائران و ارائه خدمات شایسته‌تر به آن‌ها در سطح منطقه اجرا می‎شود.

یوسف‌زاده با اشاره به اختصاص 670 میلیون ریال اعتبار جهت نصب و ترمیم تجهیزات ترافیکی، خط‌کشی محوری و خط کشی عابر در منطقه 3 عنوان کرد: به منظور استقبال هر چه بهتر از بهار 92، اقداماتی در حوزه حمل و نقل و ترافیک با تخصیص 670 میلیون ریال اعتبار از اول اسفند ماه انجام می‌گیرد‌.

وی با تاکید بر زیباسازی شهری در آستانه ایام نوروز گفت: به منظور استقبال از بهار 92 اقدامات گسترده‌ای در حوزه ترافیک در سطح منطقه صورت می‎گیرد تا ضمن زیبا‌سازی منظر شهری، ایمنی در ترددها و سفرهای روزانه برای شهروندان و زائران امنیت را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: از جمله اقدامات و اموری که در مباحث ترافیکی در نظر گرفته شده و انجام آن طبق برنامه زمان‌بندی صورت می‎پذیرفت می‌توان به خط کشی محوری خیابان هاشمی‌نژاد و کاشانی، مرمت و رنگ‌آمیزی دو جرئی سرعت‌گیرها و سرعت‌گاه‌های آسفالتی و رنگ‌آمیزی مسیر عبور عابر پیاده اشاره نمود‌.

یوسف‌زاده ادامه داد: در همین راستا اقداماتی همچون نصب گل میخ، رفلکتور چشم گربه‌ای، استوانه ایمنی، نصب تابلوهای ترافیکی، انتظامی و اخباری در جهت افزایش ایمنی شهروندان و زائران و همچنین زیباسازی منطقه انجام می‎شود‌.

انتهای پیام/70005/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول