اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ستاد تسهیلات دائمی زائران قم مطرح شد

دستور ویژه استاندار قم برای افزایش مدت اقامت زائران

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: افزایش مدت اقامت زائران باید در دستور کار دستگاه‌های مختلف قرار گیرد.

دستور ویژه استاندار قم برای افزایش مدت اقامت زائران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کرم‌رضا پیریایی در جلسه ستاد دائمی تسهیلات زائرین استان که چهارشنبه شب در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر، اظهار کرد: برای پیشرفت استان مسئولان و مردم باید قم را به عنوان مجموعه‌ای فراملی و جهان شهر نگاه کنند.

وی با اشاره به اینکه معاونت هماهنگی امور زائران استان برای نخستین بار در کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: این معاونت در استان‌های فارس و خراسان رضوی نیز باید طبق الگوگیری از قم تشکیل شود.

استاندار قم با تاکید بر اینکه در شهر مقدس قم هر کاری با نیت خیر انجام می‌شود از برکات ویژه برخوردار است، تصریح کرد: تشکیل معاونت هماهنگی امور زائران با توجه به موضوع آمایش سرزمین فضای ویژه‌ای را ایجاد می‌کند.

پیریایی با اشاره به اینکه تشکیل معاونت هماهنگی امور زائران موجب ایجاد ظرفیت‌های عظیمی در استان می‌شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه این معاونت تازه تاسیس است، دستگاه‌های مختلف اجرایی برای رسیدن به رشد و تعالی این معاونت باید تعامل و همکاری داشته باشند. 

*نقش موثر معاونت هماهنگی امور زائران برای خدمات‌رسانی

وی با تاکید بر اینکه معاونت هماهنگی امور زائران بازوی خوبی برای استانداری و زوار کریمه اهل‌ بیت(س) خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به حضور سالانه 20 میلیون زائر در قم این معاونت می‌تواند نقش خوبی در مسائل خدماتی، رفاهی و فرهنگی ایفا کند.   

استاندار قم با اشاره به اینکه معاونت هماهنگی امور زائران پل خوبی برای ارتباط بهتر با تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و دیگر نهادهای اجرایی استان است، اضافه کرد: برای رسیدگی بهتر به وضعیت امامزادگان استان تشکیل ستاد یا معاونتی باید طراحی شود. 

پیریایی با تاکید بر اینکه برای تولید کلیپ ویژه‌ای در راستای سلام و ادای احترام به حضرت معصومه(س) در جلسات استان فراخوان شود، تصریح کرد: تولید این کلیپ باید به گونه‌ای باشد که ماندگار باشد.

وی اضافه کرد: رسانه ملی و تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) برنامه‌های تولیدی را در خصوص تبیین شخصیت و معرفی کریمه اهل ‌بیت(ع) تهیه کنند. 

*برنامه‌ریزی‌ها کلان باشد

استاندار قم با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها باید با در نظر گرفتن جمعیت بیست میلیونی صورت گیرد، اضافه کرد: فضای لازم برای اقامت طولانی مدت زائران باید ایجاد شود، چرا که این مسئله موجب تقویت اقتصاد و فرهنگ خواهد شد.

انتهای پیام/78008/ج20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول