اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

200 پروژه زیربنایی در بخش دریایی در حال اجرا است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی از منابع داخلی خود 200 پروژه زیربنایی به ارزش 2 میلیارد دلار در دست اجرا دارد.

200 پروژه زیربنایی در بخش دریایی در حال اجرا است

سید عطاءالله صدر امروز در حاشیه بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار ضمن انتقاد از روند کندی اجرای طرح توسعه بندر شهید بهشتی به خبرنگار فارس در چابهار اظهار داشت: پیمانکار طرح باید برای اختصاص لایروبی همت مضاعف انجام دهد زیرا در این راستا سازمان بنادر تا به حال 120 میلیارد تومان هزینه از منابع داخلی خود را صرف توسعه بندر شهید بهشتی کرده است.

وی افزود: سازمان بنادر همچنین از اوایل اسفند ماه 300 میلیارد تومان فروش اوراق مشارکت برای دو بندر شهید بهشتی و شهید رجایی اختصاص داده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بنابراین پیمانکار باید تمام توان و ظرفیت خود را برای اتمام لایروبی در فاز نخست برای این طرح انجام دهد.

صدر گفت: در گذشته سیاستمداران و استعمارگران مناطق جنوب شرقی کشور را منطقه اقتصاد سوخته معرفی کرده بودند که خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مورد توجه خاص نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بدین منظور سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی امر دریا و دریانوردی در راستای توسعه محور شرق کشور اقدام به توسعه بندر شهید بهشتی از سال 86 کرد و طی برگزاری مناقصه بین‌المللی با 342 میلیون دلار اجرا شد و در حال حاضر با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده و تا پایان خرداد ماه فاز نخست طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: سازمان بنادر و دریانوردی از منابع داخلی خود 200 پروژه زیربنایی از قبیل توسعه بندر بهشتی، بندر شهید رجایی، بندر نوشهر، بندر امیرآباد و بندر انزلی به ارزش 2 میلیارد دلار در دست اجرا دارد.

صدر افزود: در همین راستا 2 میلیارد دلار هم سرمایه‌گذاری در بخش پسکرانه‌ها، ایجاد کارخانه تولید فولاد، کاغذ، شکر، ترانزیت سوخت، سیلوی غلات، تصفیه روغن و صادرات فرآورده‌های نفتی انجام شده است.

وی گفت: سازمان بنادر تاکنون توانسته 104 پروژه به ارزش یک میلیارد دلار فقط در سال‌ جاری به بهره‌برداری برساند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: طبق چشم‌انداز 1404 ظرفیت بنادر ایران باید به 210 میلیون تن برسد در حالی که قبل از انقلاب ظرفیت بنادر 19 میلیون تن بود اما در حال حاضر ظرفیت بنادر ما 172 میلیون تن در سال است.

صدر بیان کرد: قبل از انقلاب ظرفیت کانتینری بنادر ما در سال 100 هزار TEU بود اما امروز بالغ بر 5.7 TEU رسیده است.

وی گفت: فاز دوم توسعه بندر شهید رجایی تا اوایل اسفند امسال به بهره‌برداری می‌رسد و ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به 6 میلیون تن در سال خواهد رسید.

انتهای پیام/75004/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول