اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور صنایع سازمان صنعت آذربایجان‌غربی خبر داد

اجرای 2008 طرح صنعتی در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: معاون امور صنایع و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: سال جاری 2 هزار و 8 فقره طرح صنعتی در آذربایجان‌غربی به اجرا درآمده است.

اجرای 2008 طرح صنعتی در آذربایجان‌غربی

صادق فرخ‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه این تعداد طرح با سرمایه‌گذاری بیش از 69 میلیارد و 652 میلیون ریال در آذربایجان‌غربی در حال اجرا است، اظهار داشت: به اجرا درآمدن 2 هزار و 8 طرح صنعتی در آذربایجان غربی در سال جاری علاوه بر همراه داشتن مزایای اقتصادی آن برای استان، سبب اشتغال بیش از 53 هزار و 89 نفر شده است.

وی با اشاره به وضعیت واحدهای صنعتی آذربایجان‌غربی افزود: در حال حاضر 2 هزار و 811 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از 32 میلیارد و 66 میلیون ریال وجود دارد که بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده از شهرک‌های صنعتی و شهرستان‌های آذربایجان غربی حدود 20 درصد از واحدهای استان راکد و غیرفعال، حدود 35 درصد واحدها فعال و مابقی نیمه فعال بوده و زیر نقطه سربه‌سر تولید، فعالیت می‌کند.

فرخ‌زاده به تعداد اشتغال‌زایی این واحدها اشاره کرد و ادامه داد: این تعداد واحد صنعتی سبب اشتغال 60 هزار و 747 نفر در آذربایجان غربی را فراهم کرده است.

معاون امور صنایع و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این واحدها در شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، مهاباد و بوکان قرار دارند،‌ گفت: طرح‌های صنعتی استان در زمینه‌های مختلفی در استان فعالیت می‌کنند که طرح‌های در حال ساخت اغلب در راستای تولید محصولات کانی غیر فلزی، محصولات چوبی، محصولات شیمیایی، ‌لاستیکی و پلاستیکی، ‌پوشاک و ... هستند.

وی با اعلام اینکه واحدهای صنعتی استان دارای مشکلاتی هستند که نیازمند برنامه‌ریزی اساسی بر ای رفع آن‌ها هستیم، ‌گفت: تأمین اعتبار مورد نیاز پیش‌بینی شده برای بخش صنعت و معدن در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها برای بازسازی و نوسازی صنایع یکی از راهکارهای رفع مشکلات واحدهای صنعتی آذربایجان غربی است.

فرخ‌زاده ادامه داد: در صورتی که در سال جاری این اعتبار بخش واحدهای صنعتی استان همانند سال گذشته باشد به نظر می‌رسد شاهد رکود و تعطیلی بیشتر واحدهای صنعتی خواهیم بود.

انتهای پیام/61009/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول