اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌ کل کتابخانه‌های استان قزوین خبر داد

توزیع 3 هزار کتاب در هر ایستگاه مطالعه قزوین

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: هر ایستگاه دارای 15 عنوان کتاب است و به تناسب تعداد مراجعان دستگاه در هر ماه شارژ صورت می‌گیرد و ماهانه حداقل 3 هزار نسخه کتاب توزیع خواهد شد.

توزیع 3 هزار کتاب در هر ایستگاه مطالعه قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین محمدرضا مولایی در حاشیه راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در دادگستری و پایانه‌های استان اظهار داشت: کتاب و نشریات به طور کلی وسیله انتقال تجربیات از فرد به جامعه هستند و با توجه به گستردگی جامعه بدون استفاده از این نوع رسانه‌ها قادر نخواهیم بود تجربیات خود را به یکدیگر انتقال دهیم.

وی افزود: برای انجام برنامه‌های فرهنگی، ارتباط بین دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف بسیار مهم و ضروری است در اجرایی شدن و گسترش طرح ایستگاه مطالعه نیز همکاری بخش‌های مختلف که با این کار می‌توانند مرتبط باشند بسیار مؤثر است.

این مقام مسئول عنوان کرد: با دایر کردن ایستگاه‌های مطالعه در مکان‌های عمومی نظیر بیمارستان‌ها، اتوبوس‌ها و مدارس و ... می‌توانیم فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در بین جوانان و دانشجویان گسترش دهیم تا به این طریق روز به روز شاهد افزایش کتابخوانی در جامعه باشیم.

سرپرست اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: لازم و اساس رسیدن به شعار وزین تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزایش سطح مطالعه و دانایی افراد جامعه مخصوصا قشر فرهنگی جامعه است و کتابخانه‌ها همواره در این امر پیشگام بوده و اهتمام ویژه‌ای خواهند داشت.

مولایی تصریح کرد: در ایستگاه مطالعه در پی آن هستیم که مردم به کتابخانه مراجعه نکنند و این ایستگاه پلی میان مردم کتاب‌‌نخوان و کتابخانه‌‌ها است تا مردمی که علاقه‌مند به کتاب نیستند به مطالعه و کتاب علاقه‌مند شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم ساعاتی از روز را در مکان‌های عمومی سپری می‌کنند از آنجا که این اتلاف وقت‌ها اغلب قابل پیش‌بینی نیست

وی ادامه داد: اصولا این افراد با خود کتاب حمل نمی‌کنند تا از این فرصت برای مطالعه استفاده کنند، اما چنانچه مکان‌های اختصاصی مانند ایستگاه‌های مطالعه در سراسر شهرها و مناطقی که تردد مردم به آن ها زیاد است وجود داشته باشد، از اتلاف وقت جلوگیری می‌شود.

این مقام مسئول افزود: مردم می‌توانند زمان آزاد خود را به مطالعه کتاب دل خواهشان بپردازند، اما اگر در مورد زمان‌های روزانه خودمان هم دقت کنیم متوجه می‌شویم که برخی مواقع حتی چند ساعت هم به انتظار در جایی حضور داشته‌ایم بدون اینکه کار خاصی انجام دهیم، به تبع احیای این زمان‌ها به صورت مطالعه می‌تواند در بلند مدت آگاهی جمعی جامعه را ارتقا داده و بسیاری از مردم را با کتاب آشنا سازد.

سرپرست اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین افزود: ایستگاه مطالعه راه‌اندازی شده در دادگستری استان قزوین دارای 15 عنوان کتاب است که برای هر عنوان 400 نسخه کتاب در هر ماه شارژ شده و ماهانه پنج هزار نسخه کتاب در این ایستگاه توزیع خواهد شد.

مولایی گفت: کتاب‌های این طرح در موضوعات تخصصی دینی، تاریخی، زن و خانواده، علوم و فنون، نوجوانان و کودکان است که هم‌ استانی‌های عزیز می‌توانند کتاب مورد علاقه خود را به صورت رایگان انتخاب و به امانت ببرند و پس از مطالعه به همان ایستگاه و یا یکی از ایستگاه‌های نزدیک و یا حتی کتابخانه‌های سطح شهر باز پس دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ناشران مراکز فرهنگی، سازمان‌های دارای امکانات چاپ و ... با توجه به حجم گسترده تولید و مصرف کتاب در این طرح می‌توانند در چارچوب تفاهم نامه‌ای که تنظیم می‌شود در انتشار این کتاب‌ها مشارکت کنند ابراز داشت: در این راستا لازم است با اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی در سطح استان تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/77001/ج40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول