اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌ جمعه کوهبنان:

وقف در راستای احتیاج جامعه صورت گیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوهبنان گفت: به جاست قبل از اینکه واقف مالی را در راه خدا انفاق کند به احتیاجات جامعه توجه بیشتری داشته‌ و ‌با اوقاف و امور خیریه هماهنگی کند.

وقف در راستای احتیاج جامعه صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان،‌ حجت‌الاسلام‌ عباس صالح‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهبنان‌ به موضوع سنت حسنه وقف در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: به جاست قبل از اینکه واقف مالی را در راه خدا انفاق کند به احتیاجات جامعه توجه بیشتری داشته‌ و ‌با اوقاف و امور خیریه هماهنگی کند. 

وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با مدیران سازمان اوقاف کشور فرمودند، «اکنون عرصه‌های متعددی برای وقف وجود دارد که از جمله آنها پزشکی‌، علم و آموزش‌، تحقیقات و پژوهش‌، علوم جدید، محیط زیست و ترویج دین به شکل‌های مدرن است»‌.

صالح‌نیا ‌به بحث وقف مشارکتی پرداخت و افزود: در این نوع وقف هر شخصی در حد توان مالی خود هزینه‌ای را بر عهده می‌گیرد تا کار را به سر‌انجام برساند و این کار منفعت عمومی را در پی داشته باشد و سال‌های متمادی افراد مختلف می‌توانند از آن استفاده ببرند.

این مسئول به نمازگزاران توصیه کرد تا بخشی از اموال خود را برای بیماران خاص‌، بیماران بی‌بضاعت‌، تأمین جهیزیه‌، تأمین مخارج تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد و برتر ‌در نظر بگیرند‌.

امام جمعه کوهبنان با استناد به آیات و روایات افزود: آن چه در راه خدا انفاق کنیم از مال ما کم نمی‌شود، بلکه خداوند جای آن را پر می‌کند، زیرا‌ او بهترین روزی دهندگان است‌. 

‌وی به حضور گسترده مردم در‌ یوم‌الله 22 بهمن اشاره کرد و گفت: سال جاری حضور مردم شهرستان کوهبنان در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب نسبت به 30 سال گذشته بی‌نظیر بود که این خود بیانگر ولایتمداری‌، بصیرت‌، هوشیاری و دشمن‌شناسی مردم است. 

صالح‌نیا به شهادت حجت‌الاسلام شیخ فضل‌الله محلاتی نماینده حضرت امام(‌ره) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: ‌از 100 سال پیش در هر حرکت اصلاحی در ایران، روحانیت جزو رهبران آن بودند، اما طی تاریخ روحانیت تشیع پای هیچ قرارداد استعماری را امضا نکردند. 

امام جمعه کوهبنان ادامه داد: طی هشت سال دفاع مقدس روحانیت حضوری چشمگیر و فعال در میدان‌های جنگ داشتند و بیشترین شهید را نسبت به جمعیت خویش تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده‌اند. 

این مسئول اذعان داشت: امروز دو موضوع بسیار خطرناک اسلام منهای روحانیت و اسلام منهای سیاست مطرح است که باید با تمام توان با این دو تفکر انحرافی مبارزه کرد، زیرا به فرموده رهبر معظم انقلاب شرط لاینفک و ضروری بقای انقلاب و استقلال کشور حضور روحانیت است.

انتهای پیام/80012/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول