اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف سمیرم خبر داد

ثبت 12 وقف جدید در سمیرم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم گفت: شهرستان سمیرم با ثبت 12 وقف جدید رتبه اول استان اصفهان را در ثبت موقوفات در هفته وقف کسب کرد.

ثبت 12 وقف جدید در سمیرم

علی مبشری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم از ثبت 12 وقف جدید در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در هفته وقف دو باب مغازه تجاری برای تأمین هزینه روحانی و خادم مسجد قبا و ترویج فرهنگ قرآنی و نیز یک باب منزل مسکونی برای خانه عالم و برگزاری کلاس‌های قرآنی توسط فضل‌الله داودی به ثبت رسید.

وی افزود: یک باب منزل مسکونی توسط خانم نادری دره شوری به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و دانشجویان بی‌بضاعت، وقف سه قطعه زمین برای احداث مسجد توسط واقفان علوی‌زاده، غلامرضا قرقانی و سید مجتبی داودی، وقف یک قطعه زمین به منظور توسعه امام زاده ابراهیم(ع) توسط جعفر صابری، نیز وقف یک مغازه تجاری برای تعمیر و بازسازی امامزاده بی بی گل خاتون توسط علوی‌زاده و نیز یک باب منزل مسکونی برای روضه‌خوانی و آموزش قرآن توسط گودرز پیردهقان و منیژه ماندگار از موقوفات ثبت شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم اضافه کرد: وقف یک باب ساختمان برای تشکیل جلسات عمومی اجتماعی و قرآنی توسط سید صدرالدین عمادی و نیز یک باب منزل مسکونی سیده شهری موسوی برای خانه عالم روستای سادات آباد و یک قطعه ملک زراعی برای تعمیر و بازسازی امامزاده زیدبن علی(ع) توسط کتایون جعفری از دیگر موقوفات ثبت شده است.

وی تصریح کرد: این تعداد موقوفات با تبلیغات انجام گرفته در مساجد و حسینیه‌ها در ارتباط با برکات این سنت الهی در هفته وقف در شهرستان سمیرم به ثبت رسیده که بر اساس اعلام اداره کل استان این شهرستان رتبه اول را در ثبت وقف در هفته وقف کسب کرده است.

مبشری بر اهمیت مسائل وقفی در جامعه و لزوم توجه بیشتر مسئولان نسبت به ترویج فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و افزود: امروز جامعه ما و به ویژه شهرستان سمیرم برای پیشرفت و تحول اقتصادی نیازمند وقف است و نخستین قدم برای ایجاد و وقف شناخت بیشتر ترویج فرهنگ وقف در جامعه است.

وی با اشاره به جایگاه والای وقف در اسلام ادامه داد: امیدواریم که در آینده نیز شاهد موقوفات جدیدی به ‌ویژه در زمینه‌های مورد نیاز مردم و کمک به نیازمندان، فقرا، ازدواج جوانان و مسائل قرآنی و فرهنگی در استان باشیم.

این مسئول اضافه کرد: شهرستان سمیرم دارای 238 موقوفه است که از این تعداد 78 موقوفه منفعتی و 151 موقوفه انتفاعی است.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با 120مسجد، 26حسینیه و 23 امامزاده در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/2301/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول