اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه طلا و جواهر فروشان خراسان رضوی:

کمیته وقف در اتحادیه طلا و جواهر خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه طلا،جواهر و نقره فروشان خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار در کشور کمیته وقف با همکاری اداره کل اوقاف و امورخیریه استان در محل این اتحادیه راه‌اندازی می‌شود.

کمیته وقف در اتحادیه طلا و جواهر خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، باقر معبودی‌نژاد صبح امروز در نشست مشترک علمی صنفی وقف با اتحادیه طلا، جواهر و اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: این کمیته موارد مربوط به وقف در بین فعالان عرصه طلا و جواهر خراسان رضوی را پیگیری می‌کند.

وی افزود: با راه‌اندازی این کمیته، کار شناسایی واقفان خیراندیش عضو اتحادیه طلا و جواهر خراسان رضوی آغاز می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا،جواهر و نقره فروشان خراسان رضوی گفت: واقفان خیراندیشی در مجموعه طلا فروشان این استان وجود داشته و دارند که تاکنون پراکنده بوده و با راه‌اندازی این کمیته امر وقف به صورت منسجم‌تر و هدفمندتر پیگیری می‌شود.

وی به حسینیه زرگرباشی در مشهد اشاره کرد و افزود: این حسینیه بزرگترین وقف از سوی یک واقف خیراندیش عضو اتحادیه طلافروشان بوده است.

رئیس اتحادیه طلا،جواهر و نقره فروشان خراسان رضوی ادامه داد: این حسینیه مجهز به درمانگاه و خیریه بوده که اکنون نیاز به بازسازی و مرمت دارد.

معبودی‌نژاد گفت: برای این حسینیه در جوار حرم رضوی طرح جامعی طراحی و تدوین شده است.

وی افزود: در طرح جامع حسینیه زائرسرای گروهی و پذیرش و درمان بیماران خاص به صورت رایگان پیش‌بینی شده است.

به گفته رئیس اتحادیه طلا،جواهر و نقره‌فروشان خراسان رضوی عواید حاصل از این حسینیه در زمینه ترویج فرهنگ دینی هزینه می‌شود.

مشاور وقف در اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی هم گفت: با برگزاری نشست‌های تخصصی وقف موارد مربوط به وقف در بین اصناف مختلف دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی خزایی افزود: اعضای اتحادیه طلا‌فروشان خراسان رضوی با فرهنگ وقف آشنا هستند که با راه‌اندازی کمیته وقف امیدواریم گام‌های مؤثرتری در این زمینه بتوانیم برداریم.

انتهای پیام/70009/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول