اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف فعالیت‌های قرآنی

آیت‌الله جوادی‌آملی ملک شخصی خود را وقف کرد

خبرگزاری فارس: نماینده رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در امور حوزه علمیه گفت: آیت‌الله جوادی آملی، 383 هزار و 874 متر از عرصه و اعیانش را برای ترویج احکام دینی وقف کرد.

آیت‌الله جوادی‌آملی ملک شخصی خود را وقف کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف مازندران، نماینده رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در امور حوزه‌های علمیه اظهار داشت: بر اساس وقف‌نامه این موقوفه که 13 آذرماه سال 91 با شماره 19256 به ثبت رسیده است، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی با در نظر گرفتن همه شرایط جامع وقف، واقف، موقوفه و موقوف علیه 383 هزار و 874 متر مربع از عرصه و اعیان ملک خویش را واقع در شهرستان آمل وقف حوزه علمیه آمل (مدرسه امام‌ حسن عسگری(ع)) کرد.

حجت‌الاسلام سید جلال رضوی‌مهر ادامه داد: در بخشی از این وقف‌نامه هشت صفحه‌ای، واقف نیت خویش را تحقیق، تفسیر و تدریس و تألیف و پژوهش قرآن کریم، فلسفه اسلامی، کلام، فقه، اصول و سایر دانش‌های اسلامی قرار داده است.

همچنین در بخش دیگری از این وقف‌نامه جامع می‌خوانیم: «ثواب این عمل عبادی بعد از قبول خدایی که «یقبل الیسیر و یعفو عن الکثیر» به ذوات قدسی اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) اهدا می‌شود و چون تمام برکات آسمانی و زمینی به برکت خاتم اوصیا و اولیای حضرت حجت بن‌ الحسن العسگری (ع) است، مهم‌ترین وظیفه خود را انتظار ظهور و بهترین دعا را تعجیل در فرج و سلامتی آن ذات مقدس می‌دانیم.

بر اساس برآورد کارشناسان، ارزش ریالی این ملک بیش از 153 میلیارد، معادل 15 میلیارد و 549 میلیون و 600 هزار تومان برآورد شده است.

انتهای‌پیام/86004/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول