اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

اختلاف مسئولان آفتی که دل رهبری را خون می‌کند

خبرگزاری فارس: این روزها کشیدن اختلاف مسئولان در بین مردم و جامعه نگرانی‌ها را بیشتر کرده هر چند ملت بزرگ ایران در راهپیمایی 22 بهمن ثابت کرد پیرو واقعی رهبرشان هستند.

اختلاف مسئولان آفتی که دل رهبری را خون می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در ماه‌های اخیر مقام معظم رهبری بارها و بارها به بهانه‌های مختلف خواستار عدم کشاندن اختلافات مسئولان در بین مردم و جامعه شدند، اما گویا عده‌ای از مسئولان با انتخاب گزینشی سخنان رهبر فرزانه انقلاب و اینکه هر کسی به نفع خود سخنان ایشان را تفسیر می‌کند بنا دارند اختلافات حتی جزئی را بین مردم بکشانند.

قبل از اینکه سخنان رهبر فرزانه انقلاب را در ماه‌های اخیر مرور کنیم بازخوانی توصیه‌‌ای از حضرت امام خمینی(ره) به مسئولان در زمینه پرهیز از اختلافات که در صحیفه امام، جلد 13 صفحه 80 آمده ضروری است.

امام خمینی(ره) خطاب به مسئولان فرمودند: سر چه میراثی دعوا می‌کنید

حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: «مسلمین «ید واحده» باید باشند. اینقدر در مجلس با هم اختلاف نداشته باشند، جهات شرعی را حفظ بکنند، جهات اخلاقی را حفظ بکنند. هی این به او بدگویی کند، او به این بدگویی کند، این اسباب ناراحتی مسلمان‌هاست. آقایان می‌گویند، مسلمان‌ها می‌گویند، خوب ما خون بچه‌هایمان را داده‌ایم، یک قبرستان اینجا پر است از جوان‌های ما، قبرستان‌های شهرستان پر از جوان‌های ماست که در راه این مملکت و در راه این اسلام اینها کشته شده‌اند. حالا که اینها کشته شده‌اند، آقایان آمده‌اند از خارج و از داخل، با هم نشسته‌اند دعوا می‌کنند. سر چه میراثی دعوا می‌کنید؟ میراث پدر کدامتان است؟ یک قدری آرام باشید. یک قدری توجه کنید به مسائل و هر وقت هر کدام صحبت می‌کنید به ضد دیگری نباشد که این خلاف آداب اسلام است، خلاف آداب مسلمین است، خلاف انسانیت است، خلاف مشی انبیا و مشی اولیاست. نکنید این کار را و یک قدری آرام باشید. یک قدری هوای نفس را کنار بگذارید، اشتهار را کنار بگذارید. تمام گرفتاری‌های ما سر این هوای نفسی است که ما داریم."

امام خمینی(ره) می‌فرمودند: مردم می‌گویند چه خبر است که مجلس با رئیس جمهور و رئیس جمهور با مجلس اینگونه می‌کند.

همچنین فرمودند:" اگر مکتب اسلام را حفظ بکنید مطمئن باشید که هیچ قدرتی به آنها آسیب نمی‌رساند. یکی از تعلیمات مکتب ما این است که با هم متفق باشیم. هر کسی بر ضد یکی دیگر بگوید از مکتب خارج شده است و اصلا به درد ایران دیگر نمی‌خورد. دولت بخواهد مجلس را تضعیف کند مجلس بخواهد دولت را تضعیف بکند تمامی اینها بر خلاف مکتب اسلام و مخالفت با مکتب اسلام است. باید این آقایان همان طور که مدعی هستند اسلامی هستیم باید در عمل، قول، خطابه، حرف، نوشته و روزنامه‌هایشان نشان بدهند که ما مسلمانیم. این چه مسلمانی است که هر روزنامه که برای یک طایفه است به دیگری فحاشی می‌کند؟ ما چه جوابی به مردم باید بدهیم؟ که مردم باید بگویند چه خبر است که مجلس با رئیس جمهور و رئیس جمهور با مجلس اینگونه می‌کند؟ چرا صدای مردم را در می‌آورید؟ من از لسان اسلام نصیحتشان می‌کنم که باهم اختلاف نکنید. چه میراثی هست که می‌خواهید قسمت کنید و سرش اختلاف می‌کنید؟ این همه مردم جوان‌هایشان را دادند و میراث برای شما گذاشتند که شما اینطور توی سرهم بزنید و فساد ایجاد کنید؟ میراث پدر کدامتان است که اینگونه می‌کنید؟ یک قدری باهم رفیق و برادر و دوست باشید. (مرداد سال 1359)"

ضرورت توجه به پیام 22 بهمن و پایان اختلافات

اما این روزها کشیدن اختلاف مسئولان در بین مردم و جامعه نگرانی‌ها را بیشتر کرده و به اعتقاد مردم ولایی برخی مسئولان دل رهبری را خون می‌کنند.

هرچند ملت بزرگ ایران در راهپیمایی 22 بهمن ثابت کرد پیرو واقعی رهبرشان هستند و به اینکه فلان مسئول و یا رئیس فلان قوه چه بگوید کاری ندارند، اما قطعا کشاندن اختلافات بین مردم در آرامش روانی جامعه تاثیرات منفی دارد.

مسئله عدم کشاندن اختلافات بین مردم در هفته‌های اخیر همچنین بارها از سوی رهبر فرزانه انقلاب مطرح شد هر چند ایشان سال‌های قبل که برخی مسئولان دست به برخی بداخلاقی‌ها زده بودند این مورد را گوشزد کرده بودند.

رهبر معظم انقلاب: اختلاف بین بخش‌های گوناگون نظام از اهداف دشمن است (19/11/89)

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمع زیادی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش و قرارگاه پدافند هوایی در 19 بهمن سال 89 ایجاد شکاف و تزلزل در صفوف منسجم ملت ایران و مسئولان را از موانع حرکت در مسیر پیشرفت و از جمله اهداف اصلی دشمن در جنگ نرم برشمردند و خاطرنشان کردند: اختلاف و تفرقه میان آحاد مردم، میان مسئولان و بخش‌های گوناگون نظام، و میان نظام و مردم، اهداف اصلی دشمن برای بر هم زدن انسجام موجود در کشور است که باید با همه اشکال آن مقابله کرد که تنها راه مقابله نیز حفظ و تقویت بصیرت و در نظر گرفتن اهمیت و حساسیت جایگاه کنونی ملت ایران است.

ایشان افزودند: باید با بصیرت و پرهیز از اختلافات، جایگاه بسیار تأثیرگذار ملت ایران را حفظ کرد.

رهبر فرزانه انقلاب: مسئولان اختلافات را به میان مردم نکشانند (بعد از نامه‌نگاری قوا)

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در جریان نامه‌نگاری برخی از قوا فرمودند: اختلاف میان مسئولان خوب نیست و بدتر از آن کشاندن اختلاف به میان مردم است. من به مسئولان و روسای قوا هشدار می‌دهم که مراقب باشند و اختلافات را به میان مردم نکشانند. همه باید متوجه مسئولیت خود و شرایط حساس کنونی باشند.

مقام معظم رهبری در سخنان راهگشای خود در تذکری به مسئولین قوا بیان کردند: مسئولان به‌ ویژه سران سه قوه باید با وظیفه‌شناسی و درک شرایط حساس کنونی، از هرگونه کشاندن اختلاف‌ها به میان مردم خودداری کنند و بدانند از امروز تا روز انتخابات، هر کسی که بخواهد از احساسات مردم برای اختلافات استفاده کند، قطعا به کشور خیانت کرده است.

مقام معظم رهبری: مسئولان بد اخلاقی‌ها را کنار بگذارند(19/11/91)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی 19 بهمن 91 نیز در دیدار فرماندهان نیروی هوایی با ایشان هشدار دادند: مسئولان مصالح کشور را حفظ کنند و این بداخلاقی‌هایی که دیده می‌شود را کنار بگذارند.

ایشان افزودند: در آینده درباره این بداخلاقی‌ها با مردم صحبت خواهم کرد.

البته اینها تنها بخشی از سخنان گران‌بهای مقام معظم رهبری هستند که مسئولان را به همدلی و وحدت فرا می‌خوانند.

ضرورت تجدید نظر در روحیات و نفسانیات مسئولان

حال باید به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد آرامش در کشور تا زمان انتخابات آینده ریاست جمهوری جامه عمل بپوشانیم و از هرگونه اختلاف و تفرقه‌افکنی بپرهیزیم.

قطعا حرکت خلاف سخنان رهبری به ویژه اگر با برخی بداخلاقی‌ها همراه شود آب به آسیاب دشمن ریختن است.

خوب است که مسئولان به پیام رهبری دقت کنند، چرا که اگر بخواهند این روند را ادامه دهند مردم از هیچ مسئولی ادامه این اختلاف‌ها، شکاف‌ها و بداخلاقی‌ها را نخواهند پذیرفت.

انتظار مردم نیز همین است که مسئولان اختلافات را کنار بگذارند و به مسائل اختلافی خاتمه دهند و به دنبال بهانه‌جویی نباشند و نگذارند این مسائل بیش از پیش ادامه پیدا کند و بهتر است به دنبال منشأ ایجاد اختلافات و تفرقه‌افکنی‌ها بروند و در تلاش باشند با تجدید نظر در روحیات، نفسانیات، حرکات و افعال خود اصلاحاتی را صورت دهند، چون مسئولان بهتر از هر کس دیگری می‌توانند تأثیرگذار در آرام کردن جامعه باشند.

=========================================

یادداشت از احسان مداح عضو شورای بسیج رسانه خراسان‌جنوبی

================================

انتهای پیام/2248/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول