اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی:

چیزی که خارج از بیعت رهبری باشد مردود است

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد کشور گفت: چیزی که خارج از بیعت رهبری باشد مردود است و مردم این عظمت را پس از 34 سال حضور در صحنه رها نمی‌کنند.

چیزی که خارج از بیعت رهبری باشد مردود است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین انواری ظهر امروز در همایش ارتقای سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار با اشاره به راهپیمایی با شکوه مردم در روز 22 بهمن اظهار کرد: امام خمینی(ره) این انقلاب را به پشتوانه جانبازان و شهدا به امانت ما گذاشت و این در حالی است که سه عنصر اصلی ایجاد کننده انقلاب،ادامه دهنده این انقلاب و هم بهای آن بود.

وی با بیان اینکه یکی از عناصر و مبانی اسلام مبتنی بر فقه اسلامی و مواضع نام برده است، افزود: عنصر دوم این انقلاب مردم بودند که با انسجام خود با بیعت با امام خود قرار گرفتند.

سرپرست کمیته امداد کشور کرد: به پشتوانه مقام ولایت و امامت امت بود که مردم به این باور رسیدند که در امان هستند.

وی ادامه داد: در مجموعه فراز و نشیب‌های جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس و شورش‌های بیگانگان و نیز برخی از عناصر خودفروخته داخلی که به این قضیه  دامن می‌زنند، این اتحاد مردمی بود که به موازین اسلامی دامن می‌زد.

انواری تاکید کرد: تا زمانی که این سه عنصر با هم باشند گزندی به ما وارد نمی‌شود.

وی اضافه کرد: چیزی که خارج از بیعت رهبری باشد مردود است و مردم این عظمت را پس از 34 سال حضور در صحنه رها نمی‌کنند.

سرپرست کمیته امداد کشور گفت: امروز شاهد هستیم که کسانی که انقلاب را درک نکردند و امام را ندیدند، در صحنه حضور داشتند و این از مجموعه تصاویر استان‌ها و شهرها مشخص بود و نشان دهنده حضور نسل جدید انقلاب بود.

وی گفت: هویت،حیات دینی و اجتماعی ما به این سه عنصر بستگی دارد و عناصر در صحنه‌های انقلابی ما محصول خانواده‌هایی هستند که به این قضیه باور و مبانی حرکتی و تربیتی آنها دینی است.

انواری در بخشی از صحبت‌های خود اظهار کرد:در تعالیم اسلامی خانواده محل آرامش،محل داد و ستد، محبت و تبادل عاطفه و محل رفعت و گذشته و تعاملات سازنده است.

وی ادامه داد: پدر و مادر و نیز فرزندان حقوقی بر گردن هم دیگر دارند، اما گاهی بنا به دلایلی یکی از والدین از دست می‌رود و خلل و فقدانی در خانواده پیش می‌آید که موجب عارضه عاطفی برای خانواده ایجاد می‌شود و خانواده طرد شده می‌شود.

سرپرست کمیته امداد کشور افزود: در جامعه ما همسری که فوت می‌کند نگاه تحقیر آمیزی از سوی اجتماع به این خانواده می‌شود و این نگاه متفاوت بیشتر متوجه فرزندان و نیز زنان خانواده‌ای که شوهران خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: این در حالی است که مادران و زنان شهید در کشور ما در فقدان همسران و فرزندان خود احساس عزت مندی می‌کنند، اما زنانی که شوهران خود را بر اثر دلایل مختلفی از دست می‌دهند احساس تحقیر می‌کنند چرا که نگاه اجتماع نگاه خوبی نیست.

انواری اضافه کرد: امروزه بیشترین هزینه‌های درمانی بالاترین هزینه کمیته امداد است که بیشتر صرف بیماری‌های روان تنی این افراد می‌شود و این در حالی است که سرپرستان خانوار جسمی سالم اما بر اثر فشار روانی بالا از سوی اجتماع دچار عارضه می‌شوند.

وی تصریح کرد: در جامعه باید این دیدگاه‌ها مطرح و بررسی شود که اگر زن مرکز عاطفه است، پس باید این عواطف بروز و هر جا که خللی وارد شود ما دچار مشکل شده‌ایم.

سرپرست کمیته امداد کشور گفت: هر چند نگاه جامعه زنان موفق بیشتر سمت زنان شاغل بیرون از خانه است، اما هستند زنان تحصیل کرده که به تربیت فرزندان و نیز تشویق شوهران خود در عرصه‌های علمی و سیاسی کمک بزرگی کردند.

وی یکی از مشکلات کمیته امداد را مواجه با زنان سرپرست خانواری عنوان کرد که از نظر سواد، بینش اجتماعی و خودباوری دچار مشکل هستند و نمی‌تواند حقوق خود را بیان کند.

انواری گفت: چرا زن سرپرست خانواری نباید ازدواج مجددی داشته باشد، در حالی که نخستین نگاه بدبینانه به این امر از سوی خانواده این افراد است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها پیاده نظام عناصر ضد انقلاب قشر محروم هستند، تاکید کرد: هر چند در طول 34 سال همواره با نا آرامی داخلی و عناصر ضد انقلاب روبه رو بودیم، اما پیاده نظام این کاروان قشر محروم ما نبودند.

سرپرست کمیته امداد کشور افزود: دستگاه امنیتی کشور گواه این است که در این جریانات قشر محروم و نیازمند ما دخالتی نداشته‌اند.

انتهای پیام/63012/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول