اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل‌آباد:

ائمه جماعت رکن اصلی کانون‌های مساجد هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلیل‌آباد گفت: کانون‌های مساجد وظیفه مدیریت امور مذهبی و فرهنگی هنری و ارتقاء سطح آگاهی عمومی جوانان را با هماهنگی امام جماعت مسجد دارند.

ائمه جماعت رکن اصلی کانون‌های مساجد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، احمد نخعی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توجه ویژه دولت نهم و دهم در بحث رسیدگی به تشکل‌های غیر دولتی به خصوص در بحث مساجد و امور مذهبی بسیار چشم‌گیر بوده است.

وی افزود: ما در ابتدای دولت نهم و دهم فقط 3 کانون فعال در سطح شهرستان داشتیم اما اکنون 30 کانون ایجاد شده است که 27 کانون در 22 روستای خلیل‌آباد تاسیس و تجهیز شده است.

وی ادامه داد: اعتبارات لازم برای هر کانون 3 میلیون ریال بوده است،که صرف خرید تجهیزات شامل صوت و کتابخانه گردیده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلیل آباد در رابطه با اهمیت حضور  ائمه جماعات در رأس این امور گفت: ائمه جماعت رکن اصلی کانون‌های مساجد هستند.

وی بیان کرد: کانون‌های مساجد خودشان با نظارت ائمه جماعات هیئت امنا تشکیل می‌دهند و امور مختلف مسجد را مدیریت می‌کنند.

نخعی ادامه داد: در حال حاضر 46 مسجد در سطح شهرستان داریم که 16 مسجد آنها بدون کانون است که خواسته شده است که این تعداد مسجد هم دارای کانون شوند.

نخعی به وظایف این کانون‌ها پرداخت و گفت: کانون‌ها وظیفه دارند مدیریت امور مذهبی و فرهنگی هنری، تقویت و ارتقاء سطح آگاهی عمومی فرهنگ، فرهنگ کتابخوانی، آموزش رایانه و اوقات فراغت جوانان را با هماهنگی امام جماعت مسجد انجام دهند.

وی در ادامه به فعالیت‌‌های انجمن‌های هنری این شهرستان اشاره کرد و گفت: انجمن قرآن و عترت، نقاشی، انجمن موسیقی، انجمن شعر و ادب  و نمایش از جمله انجمن‌های فعال شهرستان هستند که هر کدام از این انجمن‌ها دارای هنرمندانی در رشته‌های مختلف است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلیل‌آباد همچنین در مورد برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر در شهرستان گفت: د‌ه‌ها برنامه فرهنگی و هنری برای ایام دهه مبارک فجر در این شهرستان تدارک دیده شده است، که با حضور هنرمندان در محل سالن ثامن‌الحجج (ع) این اداره برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/70005/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول