اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ورزش و جوانان:

شهرداری‎ها باید اماکن عمومی را با پیام‎های بصری مهندسی کنند

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان گفت: شهرداری‎ها باید اماکن عمومی را با پیام‎های بصری مهندسی کنند چراکه اگر محیط‎ عمومی رها گذاشته شود به تدریج زمینه‎های انحراف گسترش پیدا خواهد کرد.

شهرداری‎ها باید اماکن عمومی را با پیام‎های بصری مهندسی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان باقر پیشنمازی عصر امروز در حاشیه نشست با دبیران سمن‎های استان گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: اگر معروفات بصری در جامعه اشاعه پیدا نکند یقیناً منکرات بصری کم‎کم عرصه را به دست خواهند گرفت.

وی با تاکید بر اینکه یکی از راه‎های منزوی کردن منکرهای بصری، اشاعه معروفات بصری است، تصریح کرد: هر چه کارهای مثبت بصری را در انظار عمومی بیشتر و مشهودتر کنیم منکرهای بصری به حاشیه می‎روند.

تصورات غلط در 22 بهمن خنثی شد/ ظرفیت‎های دینی همراه با نظام جدی هستند

معاون فرهنگی و تربیتی وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: در جامعه دیده می‎شود برخی افراد رفتارهای منفی در اماکن عمومی انجام می‎دهند و از آن ابایی ندارند به طوری که این رفتارهای غلط و ناشایست عادی‎سازی می‎شود اما برخی افراد نیز دیده می‎شود در هنگام اذان در یک مکان عمومی کسر و شأن‎شان می‎آید که نماز بخوانند در صورتی که خواندن نماز می‎تواند اشاعه‎دهنده معروف بصری باشد.

پیشنمازی تاکید کرد: تا زمانی که نیروهای فرهنگی عرصه را ترک کرده و کارهای مثبت را به دلیل اینکه ریا نشود در اماکن سربسته برپا کنند و مخاطبان نیز افراد خاصی باشند آن وقت عرصه میادین عمومی برای نهادهای منفی فرهنگی باز می‎شود در این صورت افراد حزب‎اللهی فکر می‎کنند که اوضاع جامعه خیلی بد شده و هیچ کس در فضای انقلاب و نظام اسلامی همراه نیست.

وی اضافه کرد: شاهد بودیم که تمام تصورات غلط در راهپیمایی 22 بهمن خنثی شد لذا معلوم می‎شود که ظرفیت‎های دینی همراه با نظام جدی هستند اما نقدی لازم است تا میدان مشارکت برای آنها فراهم شود.

بیراهه رفتن بودجه‎های فرهنگی منجر به قطع آن شد

معاون فرهنگی و تربیتی وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه سمن‎ها باید مشکلات شهرشان را کشف و شناسایی کنند، عنوان کرد: باید در اتاق فکر چالش‎ها و آسیب‎ها شناسایی و راه‎حل مناسب اتخاذ شود.

پیشنمازی در خصوص علل قطع بودجه فرهنگی در طول یک الی دو سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال 1389 اعتبارات خوب فرهنگی وجود داشت، در سال 1390 نیز تاحدودی بودجه‎های فرهنگی داشتیم اما به لحاظ اینکه بودجه‎ها به بیراهه رفت منجر به قطع آن شد، چراکه برخی فکر می‎کردند بودجه‎ها باید در تراکت، پوستر و هدیه خلاصه شود که این نگرش نوعی هدررفت در توزیع بودجه بود.

وی در پایان گفت: اگر ایده‎های نو و اثرگذار در جامعه ارائه شود گره‎گشایی خواهند کرد و یقیناً مراجع دولتی، شهرداری‎ها، اسپانسرها و خیرین انگیزه برای مشارکت در کار پیدا می‎کنند لذا باید تلاش شود تا در این مسیر حرکت کنیم.

انتهای پیام/2307/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول