اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی وزارت کشور خبر داد

صدور مجوز فروش 5 هزار میلیارد اوراق مشارکت توسط شهرداری‌ها

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی وزارت کشور از صدور مجوز فروش 5 هزار میلیارد اوراق مشارکت توسط شهرداری‌ها طی سال جاری و افزایش این رقم در سال آینده خبر داد.

صدور مجوز فروش 5 هزار میلیارد اوراق مشارکت توسط شهرداری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حمیدرضا ارشاد منش ظهر امروز در همایش شهرداران و دهیاران هرمزگان با اشاره به مباحث مطرح شده در این همایش، اظهار داشت: توجه کمتر قانونگذار در مبحث مالیات بر ارزش افزوده که در دغدغه‌های شهرداری‌های کوچک و دهیاری‌ها است مورد توجه است و در این راستا در حال کار بر روی اصلاح روند موجود هستیم.

وی ادامه داد: لایحه‌ای در دست اجراست که طبق آن در راستای رعایت عدالت 300 میلیارد تومان از کل اعتبارات شهرداری‌ها به شهرداری‌های کوچک و دهیاری‌ها اختصاص و 60 درصد باقیمانده به طور مستقیم به شهرهای بزرگ و کلانشهرها تعلق می‌گیرد.

معاون امور عمرانی وزارت کشور اظهار امیدواری کرد این لایحه در سال 92 اجرایی شود.

ارشادمنش اضافه کرد: همچنین پیشنهادی مبنی بر اختصاص یک میلیون تن قیر به شهرداری‌ها کوچک ارائه شده است که در راستای پذیرش آن در مجلس شرایط خوبی فراهم است.

وی یادآور شد: در مبحث یارانه حمل و نقل نیز طی سال قبل با توجه به مشکلات بودجه‌ای موفق شده‌ایم بودجه‌ای خوب را به شهرداری‌ها اختصاص دهیم.

ارشادمنش با بیان اینکه بودجه عمرانی در کل کشور مشکل پیدا کرده است، گفت: وضع شهرداری‌ها به نسبت از این حیث از سایر بخش‌ها بهتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: فروش اوراق مشارکت نیز ظرفیتی است که می‌تواند به شهرداری‌ها کمک زیادی در امر اجرای پروژه‌ها بکند.

این مسئول تاکید کرد: این تصور که اوراق مشارکت تنها برای شهرداری‌ها بزرگ و کلانشهرها است نمی‌تواند درست باشد و ساز و کار برای فروش اوراق مشارکت توسط دیگر شهرداری‌ها نیز فراهم است.

معاون امور عمرانی وزارت کشور با بیان اینکه طی سال جاری مجوز فروش پنج هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط شهرداری‌ها اخذ شده است اظهار امیداری کرد: این رقم برای سال آینده برابر با سال 90 که مجوز فروش 7 هزار میلیارد تومان صادر شده بود برسد.

انتهای پیام/88001/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول